کد خبر: ۱۴۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

سوالات 4 گانه کمسیون فرهنگی از احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرغم اینكه بیش از یك ماه است كه تمام كمیسیون های تخصصی مجلس، سوالات مربوط به حوزه كاری خود را در طرح سوال از رییس جمهور، به صورت كتبی به رییس جمهور ابلاغ نمودند، كمیسیون فرهنگی مجلس كه ریاست آن را حداد عادل بر عهده دارد تاكنون این امر را به تاخیر انداخته بود، اما سرانجام و در پایان هفته گذشته، حداد عادل 4 سوال مهم از طرح سوال از رییس جمهور كه مرتبط با كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود را طی نامه ای كتبی به احمدی نژاد ابلاغ نمود. 

متن سوالات در این نامه به شرح زیر است:

1- وزیر ورزش و جوانان پس از 5 ماه از ابلاغ قانون تشكیل وزارت ورزش و جوانان با نامه ای غیر معمول به مجلس معرفی شد ، آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟

2- مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه ارتقاء شاخص های فرهنگی كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟

3- چرا جناب عالی با علم به اینكه انتقاد از برخی مجریان «قانون عفاف و حجاب» در رسانه ملی موجب كاهش اقتدار نظام در این حوزه و بد‌تر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم كردن برخی مجریان این قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منكر كه نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب كه راه حل این مسئله منحصر به كار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام كردید كه سخن من‌‌ همان است كه گفتم. این رفتار شما چگونه توجیه می‌شود؟

4- چرا نظریه «ترویج مكتب ایران به جای مكتب اسلام» را كه توسط رئیس دفتر شما بیان شد علی رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاكید نموده باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی گردید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به «جریان انحرافی» علی رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌كنید، بلكه از این افراد دفاع می‌نمایید؟

به گزارش هم اندیشی،گفتنی است كه بنا بر قانون رئیس‌جمهوری می تواند برای پاسخ به سوالات در كمیسیونها نماینده خود را به كمیسیون‌های تخصصی بفرستد و یا خود در این كمیسیونها حاضر شود و به سئوال‌های نمایندگان پاسخ دهد. رئیس جمهور همچنین تا پایان دی ماه باید در صحن مجلس حاضر شود و به سوالات فوق پاسخ دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین