کد خبر: ۹۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در مورد سخنان اخیر فرمانده سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در مورد سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم بزرگ و مسلمان ایران در این روزهای پر برکت ماه مبارک رمضان؛ ماه عشق و بندگی، ماه ایثار و انفاق، ماه برادری و همدلی، ماه زدودن کدورتها و ناخالصی‌ها و بالاخره ماه پاک شدن و خدائی بودن و خدائی زیستن و به سوی او پرکشیدن و از همه موانع گذشتن و به معشوق رسیدن.

و سلام و درود بر اولیای خداوند و همه بندگان خالص پروردگار و عرض ادب به پیشگاه شهید بزرگ این ماه مولای متقیان حضرت امیر مؤمنان علیه السلام و مولود آن دومین امام؛ حضرت مجتبی سلام الله علیه و عرض ادب و تقاضای عنایت از ولی عصر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف در شبهای لیالی قدر، از باب نصیحت و خیر خواهی برای نظام جمهوری اسلامی این میراث گرانقدر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و انسانهای پاک و منزهی که در استقرار نظام همواره در سنگر دفاع و مدیریت تلاش نموده‌اند نکاتی را به عرض ملت شریف می‌‌رسانیم:

1- امیرالمؤمنین (ع) می‌‌فرماید: فلیست تصلح الرعیه الا بصلاح الولاه و لاتصلح الولاه الا باستقامه الرعیه (نهج البلاغه، خطبه 214) هرگز امور مردم در یک جامعه اصلاح نمی شود مگر این که زمامداران آن جامعه صالح باشند و هرگز زمامداران صالح نخواهند شد مگر با مقاومت و پایداری و نظارت مردم و هنگامی که مردم و زمامداران حقوق همدیگر را رعایت نمایند حق در میان آنان عزت پیدا می‌‌کند و اصول دین در جامعه قوام می‌‌گیرد و آثار عدالت در می‌ان آنان نمایان می‌‌شود.

2- متأسفانه اخیرا در بعضی از خطابه‌های رسمی و غیر رسمی اعلام می‌‌شود که هرچه نظام تصمیم بگیرد کسی را حق انتقاد و صحبت خلاف آن نیست بطوری که گاهی گفته می‌‌شود حتی معانی لغات و واژگان را نیز باید از مجاری قانونی و رسمی یاد بگیریم و تفسیر خاص آنان را بپذیریم که این یک بدعت بزرگ در اسلام و انقلاب اسلامی است. و برخلاف نظر اسلام و امام امت است. چرا که یکی از عبادات و اعمال بسیار نیک و با ارزش در پیشگاه خداوند نصیحه ائمه مسلمین است و یکی از واجبات الهی است. پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: الدین نصیحه قیل لمن یا رسول الله؟ قال: ... لائمه الدین و لجماعه المسلمین. (وسائل الشیعه، ج16، ص382) و امام باقر (ع) می‌‌فرماید: یجب للمؤمن علی المؤمن النصیحه (همان) نصیحت ائمه دین و جماعت مسلمین عین دین است.
امام امت نیز می‌‌فرماید: نباید ماها گمان کنیم که هرچه می‌‌گوئیم کسی را حق اشکال نیست. اشکال بلکه تخطئه یک هدیه الهی است برای رشد انسانها (صحیفه نور، ج20، ص170)
همانطور که حفظ نظام از اهم واجبات است، سالم سازی نظام نیز از اهم واجبات است و نظام (یعنی مدیریت صحیح جامعه از نظر اسلام و قرآن) هرگز بدون سالمسازی آن از طریق نظارت دائمی و همگانی مردمی از مجاری صحیح و بدون امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت آگاهان و متدینان جامعه، باقی نخواهد ماند و خداوند وعده ابقاء هر نظام را نداده است.

3- پس از انتخابات متأسفانه اعمال بسیار زشت و ناپسند و خلاف شرع و حقوق مسلم مردم انجام گرفت که قطعا بوسیله مأمورین و موظفین نظام بوده است مانند برخوردهای خشن و ناروا، دستگیریهای غیر قانونی و بازداشتهای غیر انسانی که امروزها پخش اخبار جنایات آنها از مجاری رسمی و غیر رسمی دل هر انسان با متعهد و مؤمن خدا جوی را به درد می‌‌آورد و جا دارد که آرزوی مرگ کند.

محاکمه‌های صد در صد خلاف قانون و خلاف مسلم حقوق شهروندی و پخش‌های مکرر خلاف قانونی آنها در رسانه ملی و تهمت‌های ناروای خطیبان جمعه و غیر جمعه در تریبونهای رسمی و تحلیلهای غلط و بی مدرک سیاسی در مجامع رسمی و رسانه ملی تهمت‌های بسیار سنگین و اهانت‌های بی شرمانه در بعضی از مطبوعات حکومتی و دولتی که از بیت المال مسلمین اداره می‌‌شوند به ساحت مقدس مراجع بزرگ و علما و روحانیون انقلابی و شخصیت‌های سیاسی که عمرشان را در خدمت به اسلام و مسلمین در انقلاب اسلامی سپری نموده اند آن هم بخاطر حمایت از مردم و دفاع از حقوق مسلم آنان مانند آیات عظام منتظری، صانعی و حضرات حجج اسلام آقای‌هاشمی رفسنجانی و یار دیرین و وفادار حضرت امام آقای کروبی و آقای خاتمی و مهندس میر حسین موسوی و از همه بی شرمانه تر تهمت و افترا زدن به انسانهای پاک انقلابی و خدمتگذار این مرز و بوم که در اسارت غیر قانونی نظام گرفتارند و حق دفاع و راه دفاع را ندارند مواجه هستیم. و از طرفی بعضی از مسئولین نظامی صراحتا از جنایات انجام گرفته حمایت و با اتهام زنی به شخصیت‌های سیاسی و انقلابی و خدمتگزار پا را از نظامی گری فراتر گذارده و مانند رئیس یک حزب سیاسی خاص سخنرانی می‌‌کنند درحالیکه خلاف قانون و خلاف وصیت نامه امام امت می‌‌باشد. امام می‌‌فرماید: پس وصیت برادرانه من در این قدم‌های آخر عمر برقوای مسلح بطور عموم آن است که ... بیدار باشید و هشیار باشید که بازیگران سیاسی و سیاستمداران حرفه ای غرب و شرق زده ودستهای مرموز جنایتکاران پشت پرده لبه تیز سلاح خیانت و جنایتکارشان از هرسو و بیشتر از هرگروه متوجه به شما عزیزان است. تا می‌‌فرماید: و می‌‌خواهند شما را با اسم اسلام و خدمت به می‌هن و ملت از اسلام و ملت جدا کرده به دامن یکی از دو قطب جهانخوار بیندازند و بر زحمات و فداکاریهای شما با حیله‌های سیاسی و ظاهرهای به صورت اسلامی و ملی خط بطلان بکشند.( صحیفه نور، ج21، ص193)
صحبتهای اخیر فرمانده کل سپاه هرگز با تصمیمهای دلسوزانه حضرت و قانون عدم مداخله نظامیان در مسائل سیاسی و نزاعهای سیاسی کشور هم خوانی ندارد امیدواریم که هرچه سریعتر برای حفظ آن نهاد مقدس اعمال و گفتارهای خود را اصلاح نمایند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بر این باور است که:
1- حفظ نظام با لشکر کشی و دندان نشان دادن و دستگیریها و خشونتهای ناروا و غیر اسلامی و غیر انسانی حاصل نمی شود و پیشنهاد می‌‌کند که برای حفظ نظام در این ایام ماه مبارک رمضان و پیش از شبهای قدر هرچه سریعتر همه زندانیان سیاسی که غیر قانونی دستگیر شده‌اند، آزاد گردند و اگر اتهامی دارند در یک فضای آزاد و آرام با حضور وکیل قانونی و اختیاری در یک محکمه عادلانه و با حضور هیئت منصفه محاکمه شوند.

2- از همه آسیب دیدگان پس از انتخابات کاملا و علنا عذر خواهی شود و خسارات وارده جبران شود.

3- همه متخلفین اعم از مأمورین نظامی و قضائی و سیاسی به هر نحوی که انجام داده اند در یک دادگاه بی طرف و عادلانه و با حضور وکلایشان محاکمه و طبق قانون و شرع مجازات شوند.

4- جلوی همه تهمتهای ناروا به همه شخصیتهای علمی و سیاسی و روحانی گرفته شود و متخلفین مجازات شوند.

امیدواریم که در این ماه مبارک رمضان مورد رحمت و عطوفت عفو و بخشش پروردگار قرار بگیریم.

مجمع مدرسین و محققن حوزه علمیه قم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین