کد خبر: ۱۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
مهمترین اخبار روزنامه های دنیا درباره ایران

پاسخ های ایران به تهدیدات رژیم اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:  تحلیل عرب نیوز از ماهیت تهدیدات رژیم اسرائیل علیه ایران، اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره تفاوت مواضع این کشور با اسرائیل، اشاره فرمانده نیروی هوایی سپاه به جنگ روانی صهیونیست ها، پاسخ سردار وحیدی به تهدیدات اخیر علیه ایران و نگرانی آمریکا از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

در شرایطی که موضوع تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران به بحث روز رسانه ای دنیا تبدیل شده و مطبوعات موافق و مخالف این موضوع هر یک از منظری آن را مورد بررسی قرار می دهند، امروز نیز اخبار مربوط به این موضوع در میان رسانه های معتبر بین المللی غلبه دارد. این در حالی است که مقامات غربی که در مقابل کوچکترین اظهارنظری علیه رژیم صهیونیستی موضع می گیرند، همچنان در قبال این تهدیدات آشکار و علنی سکوت اختیار کرده اند.


به هر حال، در راستای همین مباحثات، «عرب نیوز» امروز ضمن انتشار مطلبی، هدف اصلی جنجال رسانه ای اخیر مقامات اسرائیلی درباره حمله به ایران را تلاش آن ها برای افزایش فشار بر دولت آمریکا به منظور اتخاذ موضعی سخت تر در قبال ایران دانسته است. این روزنامه که در مطلب خود دیدگاه های شماری از کارشناسان اسرائیلی را بازتاب داده، به نقل از یکی از آنان می نویسد آنچه اکنون در جریان است، القای برنامه ریزی شده یک هراس عمومی در زمانی مناسب است تا افکار عمومی اسرائیل را در حالتی از اضطراب نگه داشته و از طریق دیپلماسی عمومی بر رئیس جمهور آمریکا فشار وارد کند.


در همین حال، مقامات آمریکایی همچنان تأکید دارند که موضع آن ها در قبال برنامه هسته ای ایران با موضع رژیم صهیونیستی متفاوت است. به نوشته «جروزالم پست»، ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته ضمن اشاره به این موضوع تأکید کرده که آمریکا و اسرائیل به این مسئله از دو منظر متفاوت می نگرند. وی همچنین ضمن اشاره به وجود تعابیر و تفاسیر متفاوت از اطلاعات نظامی موجود در آمریکا و اسرائیل، اظهار داشته اسرائیلی ها تهدید ایران را جدی تر از آمریکا ارزیابی می کنند.


البته باید توجه داشت که موضع گیری های مقامات ارشد ایرانی علیه تهدیدات موجود نیز از چشم رسانه های غربی دور نمی ماند و در موارد مختلف به آن ها اشاره می شود. به عنوان مثال، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» اظهارات سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران را بازتاب داده و به نقل از وی نوشته ایران از وقوع حمله رژیم صهیونیستی استقبال می کند؛ زیرا چنین کاری به ایران دلیل لازم را می دهد تا برای همیشه از شر این رژیم خلاص شود. البته فاکس نیوز اشاره کرده که از دید سردار حاجی زاده، تهدیدات اسرائیل تنها بخشی از یک جنگ روانی علیه ایران است.


روزنامه «پیپل دیلی» چین نیز به اظهارات روز گذشته سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران اشاره کرده که تهدیدات رژیم صهیونیستی را «بی اهمیت» خوانده بود. سردار وحیدی همچنین اقدامات و تهدیدات جدید اسرائیلی ها را ناشی از هراس محض دانسته بود. این روزنامه همچنین بخش های دیگری از سخنان وزیر دفاع را بازتاب داده که گفته بود: «صهیونیست ها امروز حتی از سایه خود نیز می ترسند؛ در نتیجه تلاش می کنند این جو ناامیدانه را از طریق جوسازی و جنگ روانی کنترل کنند. اما باید بدانند که تبلیغات، مشکلات آنان را حل نخواهد کرد». وی همچنین تأکید کرده که نیروهای مسلح ایران در حال حاضر در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارند.


اما در نهایت، در میانه همه این تهدیدها، آنچه که طی روزهای اخیر غرب را بیش از هر چیز نگران کرده، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و استقبال شمار زیادی از کشورها از شرکت در این اجلاس است. در همین رابطه، خبرگزاری کویت به جدیدترین موضع گیری دولت آمریکا در این رابطه اشاره کرده مدعی شده ایران در پی آن است تا با تغییر دستور کار و ماهیت اجلاس مذکور، دستور کار خود را در آن به پیش برده و اهداف مورد نظر خود را تأمین کند.
تابناک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
1
سلام.اگررژیم صهونیستی دست به چنین کاری بزند دراصل ریشه خودش رواز زمین میکنه. واقعا چه فکرکرده.
جایی خواندم که یکی از سران صهونیست گفته بود اگر چنین حمله ای صورت بگیره تلفات 500 نفرخواهد بود!نمیدونم با خودشون چی فکرکردند! به نظر من نفرات زنده مانده 500 نفرخواهندبود!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
با سلام
تمامي نظرات رو خوندم يكي از دوستان گفته بود كه جو گير نشويد
واقعا بعضي از دوستان از جو هم رد شدن
ما ايراني هستيم اولا ضعيف كشي در مرام ما نميگنجد
دوم و سوم و ... به تشخيص خودتان
ما خون بي گناهان رو نميريزيم با عرض معذرت مگه ما خونخواريم يكمي به خودتون احترام بذاريد(حداقل به بقيه )
......... يه عده كثيري فريب خورده هم هستند اينا رو لحاظ كنيد
به آرمانهامون احترام بذاريد اين همه ورزشكارامون به خاطر اينكه بگند كشوري به نام اسرائيل رو به رسميت نميشناسند اونوقت بعضي از دوستان هي ميگند كشور اسرائيل (يه كم دقت بد نيست) بابا اينقدر به خودتون كه چي بگم حداقل به ما توهين نكنيد به اون پهلونا احترام بزاريد لااقل
ما ايراني ها از جنس خاك و اآتش هستيم
ما وحشي ترين و خونخوارترين نژادهاي دنيا رو (مثلا يكي مغول)متمدن و متحول كرديم فقط تصورشو بكنيد كه اگه اجداد ما با فرهنگشون جلوي اين نژاد رو نگرفته بودند الان دنيا در چه وضعي بود
سلاح اصلي ما فرهنگ بالامونو لطفا زير سوال نبريدش
ما فقط براي دفاع از خودمون دست به اسلحه ميبريم
با حترام فراوان براي مذاهب ديگر اكثريت ما ايرانيها شيعه مولا علي هستيم كه در كنار اين عزيزان در ايرانمون زندگي ميكنيم به مكتب علي(ع) احترام بزاريد
پس اسرائيل كشور نيست غاصبه
ما خون هيچ بي گناهي رو نخواهيم ريخت به هيچ وجه
البته دفاع از خود واجبه و جواب ما به حمله آنها هم نوعي دفاع از خوده (اينم كه گفتن حمله ميكنيم خودش يه حملست)پس لطفا خوب و درست حسابي جواب حمله اولشونو بديد
نه به خودمون توهين كنيد نه به دشمنمون، توهين به دشمن نه در فرهنگ والا و بالاي پارسي و نه در مكتب شيعه مي گنجه
البته اگه قرار شد جوابي به حمله ي نظامي داده بشه
ما حتما از تمامي مردم اراضي اشغالي كه شايد بهشون صدمه وارد بشه چه مسلمون چه ... خواهش ميكنيم كه منطقه رو تخليه كنن
ايراني باش ايراني
با عرض معذرت به خاطر طولاني بودن متن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
1
با سلام.هرکسی با کمترین هوش سیاسی - نظامی میدونه که برای حمله نظامی به کشوری اینقدر جنجال رسانه ایی نیاز نیست.کما اینکه ما در مورد سوریه و بمباران تاسیساتش دیدیم .در تاریخ هم توسط آمریکا علیه کشورهایی رخ داده ولی عملیات شروعش بدون جنجال بوده.در اینگونه فضا ها جنجال رسانه ایی اتفاقا برای کشور متجاوز مضر هست. اگر دقت کنید این جنجالها بیشتر مقطعی است.در مقطع انتخاباتها و اینبار هم اجلاس مهم و راهبردی عدم تعهد.بنابراین ما فقط به این موضوع لبخند میزنیم.
رضا-کارشناس ارشد برق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
1
ما بدنبال جنگ نیستیم اما اگه دشمن این حماقت رو مرتکب بشه اونچنان جوابی از پیر وجوون این ملت از هر قشر و طبقه ی اجتماعی وفکری وسیاسی دریافت میکنه که نگو ونپرس . در هر صورت ما ایستاده ایم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
1
0
دوستان عزيز سلام . فرف حماقت و شجاعت در اين موضوع كاملاً مصداق دارد. حمله اسرائيل يك نوع حماقت است وليكن بيان الفاظ غير ديپلماتيك دولتمردان ايران نيز يك نوع حماقت است . همه مي دانيم قدرت نظامي اسرائيل به تنهايي از ايراني كمتر است وليكن قدرت چانه زني بين المللي بالاتري دارد لذا در افضاي تبليغاتي برتر عمل كرده و بستر سازي هاي مناسب را جهت پوشش ضعف در عملياتي نظامي را اماده مي كند و دولتمردان نيز در اين راستا كمك شاياني به اسرائيل مي كند . پس شجاعت نه ديپلماسي ايران و نه ديپلماسي اسرائيل است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
1
به نام خدا ، جنگ لفظی ، بین سران ایران و اسرائیل ادامه دارد و
این وسط حکمرانان عرب که ذینفع واقعی هستند ، کنار گود ایستاده اند و می گویند لنگش کنید .
باید سعی کنیم ، کاسه داغتر از آش نشویم ، در حال حاضر اعراب باید ، بیشتر دل بسوزانند تا ما . و نباید زیاد جوگیر شویم و آینده نگری هم باید داشته باشیم . چون هرگونه ضرر و زیان ، به کشور ایران ، اعراب سوسمار خور را خوشحال می کند و به اهدافشان می رسند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین