کد خبر: ۱۳۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
كركره مغازه پارچه‌فروشان بازهم بالا نرفت

پارچه‌فروشان؛ همچنان در اعتصاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی توافق صورت گرفته بنكداران پارچه‌ در شب عید فطر با مجلس، صبح دیروز نشستی در مسجد ملک بازار با حضور فعالان این صنف، دبیركل جامعه‌ انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف كشور، هیئت‌مدیره اتحادیه بنكداران پارچه تهران و معتمدان بازار برگزار و از پارچه‌فروشان خواسته شد تا مغازه‌های خود را باز كنند اما آنها باز هم كركره‌ها را پایین نگه داشتند.

دبیركل جامعه‌ انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف كشور می‌گوید: صنف پارچه‌فروشان بیشتر به دلیل نحوه‌ مصاحبه‌ها ناراحت بودند؛ چرا كه در مصاحبه‌های مختلف به آنها توهین شده است. ما هم خواستیم كه در مصاحبه‌ها رعایت موازین اخلاقی شود؛ چراكه بی‌توجهی برخی مسئولان باعث ناراحتی صنف پارچه‌فروشان شده است؛ این صنف استخوان‌دار هستند و نباید با این سبک با آنها صحبت شود.

احمد كریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار كرد: در جلسه‌ای كه در مجلس داشتیم، اشكالات را مطرح كردیم و پس از هفت ساعت جلسه تا حدودی مشكلات حل‌‌و‌فصل شد كه بخش اعظم آن مربوط به این بود كه پارچه‌فروشان تقریبا نمی‌دانند دولت از آنها چه می‌خواهد.

وی افزود: یكی از مشكلات این است كه وزارت اقتصاد به وظیفه‌ خود عمل نكرده؛ چرا كه باید مالیات‌دهندگان را توجیه می‌كرد. اكثر پارچه‌فروشان می‌گویند كه مالیات بر ارزش افزوده چند‌بار پرداخت می‌شود، در صورتی كه قانون می‌گوید این مالیات باید یك بار و از مصرف‌كننده اخذ شود.

كریمی با بیان اینكه قرار شد وزارت دارایی ابزار كافی چون نرم‌افزار و ... در اختیار پارچه‌فروشان قرار دهد، اظهار كرد: وزارت اقتصاد خیلی زودتر از اینها باید برای توجیه افراد اقدام می‌كرد. از سوی دیگر مشكل عمده‌فروشی و طاقه‌فروشی مطرح بود، مبنی بر اینكه پروانه‌ كسب طاقه‌فروشان نیز عمده‌فروشی بود كه این موضوع حل شد.

از سوی دیگر رییس اتحادیه بنكداران پارچه از مطالبات پارچه‌فروشان كه به بهانه عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مغازه‌های خود را باز نمی‌كنند، اظهار بی‌اطلاعی كرد. محمدصادق مشایخ در گفت‌وگو با «فارس»، در پاسخ به این سوال كه چرا به رغم تفاهم صورت گرفته با مجلس برای بازگشایی بازار پارچه، این اتفاق نیفتاده است، گفت: ما از هفت صبح روز شنبه تفاهمنامه با مجلس را به فعالان بازار اطلاع‌رسانی كردیم و حتی دبیركل جامعه انجمن اسلامی بازار و از معتمدین نیز با فعالان بازار صحبت كرد، ولی هنوز بازار تعطیل است.

وی در واكنش به این سوال كه مطالبه پارچه‌فروشان چیست؟ گفت: دیگر نمی‌دانم. رییس اتحادیه بنكداران پارچه پیش از این اعلام كرده بود: بر اساس تفاهم صورت گرفته با نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مفاد تفاهمنامه به فعالان بازار اطلاع‌رسانی شده و بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

براساس این تفاهمنامه قرار شد تا فهرست طاقه‌فروشان به سازمان امور مالیاتی اعلام شده و مالیات این گروه از اول فروردین ماه سال 90 اجرا و اظهارنامه‌ها تا 30 مهرماه سال 90 به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین