کد خبر: ۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
کروبی در دانشگاه نجف‌آباد عنوان کرد؛

کروبی: احمدی‌نژاد خادم اسراییل است

آمده‌ام رییس جمهور شوم نه امام جماعت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد گفت: «اگر می‌خواهید وضع موجود تغییر پیدا کند و حماسه بزرگتر بیافرینیم حتما باید حضوری گسترده‌تر داشته باشیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در ابتدای این مراسم مهدی کروبی با بیان اینکه فرصت‌ها برای پیشرفت کشور ناچیز است و باید هرچه سریع‌تر به وضعیت کنونی پایان داد گفت: «امروز چشم دنیا به سرنوشت انتخابات ایران دوخته شده است و باید تمام توانمان را صرف یک انتخابات باشکوه کنیم».
 
وی در ادامه اظهار داشت: «شرایط امروز ما بسیار سخت‌تر از وضعیت دوران 76 است. برای همین باید تلاش بیشتری انجام داد تا حماسه‌ای باشکوه بیافرینیم».

کروبی در ادامه تاکید کرد به خاطر عملکرد ناصواب دولت فعلی همه کسانی که در جامعه مخالف یکدیگر بودند، امروز با هدف تغییر متحد شده‌اند. 

وی افزود: « اگر می‌خواهید وضع موجود تغییر پیدا کند و حماسه بزرگتر بیافرینیم حتما باید حضوری گسترده‌تر داشته باشیم».
 
در اینجا دانشجویان با سر دادن شعارهایی مبنی بر اینکه "دولت سیب زمینی نمی‌خواهیم"، "درود بر اصلاحات" از سخنان کروبی استقبال کردند. 

مهدی کروبی در ادامه سخنان خود افزود: «یک طرف قضیه کاندیداهایی هستند که در پی تغییرند و هر کدام ستادی جداگانه دارند و از سویی دیگر احمدی‌نژاد است که می‌گوید ستاد ندارم زیرا همه امکانات کشور برای احمدی‌نژاد ستاد شده است».

پس از پایان سخنان کروبی چند دانشجو به صورت تریبون آزاد سخنان و دیدگاه‌های خود را بیان کردند. اولین دانشجو طی سخنانی گفت: «چهار سال از روزی می‌گذرد که اصلاحات رفت و جایگزین آن فردی آمد که عقلانیت در مدیریت کشور را از بین برد. کسی که جهان را علیه ما بسیج کرد و همین روزهاست که اتیوپی و افغانستان هم علیه ما قطعنامه صادر کنند. در این لحظه حامیان احمدی‌نژاد با سر دادن شعار "مرگ بر منافق" مخالفت خود را با این سخنان اعلام داشتند. این دانشجو در ادامه سخنان خود گفت: «وقتی از احمدی‌نژاد نالیدیم ما را به کوچه خود حواله داد». دانشجویی دیگر مهمترین مشکل دانشجویان را حراست دانشگاهها عنوان کرد و گفت: «آیا شما برنامه‌ای برای مقابله با حراست دانشگاهها دارید»؟ نماینده تشکل اصولگرای المهدی نیز با اشاره به دست زدن‌های دانشجویان گفت: « پیامبر (ص)دست زدن را ممنوع کرد و صلوات را جایگزین آن نمود. اما شما و خاتمی کاری کردید که از سال 76 سوت و کف می‌زنید و می‌گفت: «مگر می‌شود با آمریکا این دشمن بزرگ دوست شد. آیا سخنان نماینده‌های خبیث مجلس ششم را به یاد ندارید؟. شما گفته اید که سروش روشنفکر مسلمان است. بدانید که تجلیلی که امام از شما انجام داد متعلق به دوران گذشته است و شامل الان نمی‌شود».

در ادامه یکی از حامیان میرحسین موسوی شاخه گلی را به کروبی اهدا کرد و سپس به کروبی و کرباسچی خوشامد گفت. وی اصولگرایی جناح رقیب را عدول گرایی دانست و گفت: «عدول گرایان در پی حرکاتی برای مهندسی انتخابات هستند و ما در جریان اصلاح طلب به تکثر و تحزب اعتقاد داریم و حضور همزمان دو کاندیدا را مطلوب می‌دانیم».

یکی از اساتید دانشگاه نجف آباد نیز خطاب به مهدی کروبی گفت: «چرا 10 روز قبل از رسمی شدن تبلیغات انتخابات پوسترهای خود را چاپ کرده‌اید و اینکه برنامه اقتصادی تاکنون اعلام نکرده‌اید»؟

سهمیه بندی جنسیتی و تبعیض‌های در نظر گرفته شده برای زنان و انتقاد از دولت نهم در این زمینه عنوان سخنان یکی از دختران دانشجو بود. 

رئیس مجلس ششم در حالی که به طور رسمی می‌خواست سخنانش را آغاز کند برق سالن قطع شد. پس از چند ثانیه برق‌های اضطراری سالن، روشنایی را به سالن برگرداند.

کروبی تاکید کرد: «عده‌ای نگران این هستند که واقعیت به گوش مردم برسد و برای همین با هیاهو قصد اخلالگرایی دارند».

مهدی کروبی درخصوص رابطه با آمریکا که سوال یکی از دانشجویان بود، گفت: «در میان دولت‌های گذشته احمدی‌نژاد با طرح مسئله هولوکاست بیشترین خدمت را به اسرائیل کرد و دنیا را به نفع اسرائیل بسیج کرد. ما از چه کسی داریم حمایت می‌کنیم؟ آیا کار به جایی رسیده است که باید از هیتلر حمایت کنیم؟ حرف ما این است که سرزمین و حق فلسطینی‌ها غصب شده است و باید در آن سرزمین مسلمانان و فلسطینی‌ها در کنار مسیحیان و یهودیان زندگی می‌کنند».

وی افزود: «در مورد آمریکا هم گفتیم براساس عزت، حکمت و مصلحت می‌توانیم با دولت آمریکا وارد گفتگو شویم، البته مسئول سیاست‌های کلی نظام مقام معظم رهبری است».

وی خطاب به حامیان دولت که با هیاهو و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" سعی در ایجاد اخلال و تنش در سالن می‌کردند، گفت: «این دولت شما بود که دو بار نامه به دو رئیس جمهور آمریکا نوشت یکی به بوش و دیگری به اوباما. پاسخ ندادن به این نامه‌ها بزرگترین توهین به ایران محسوب می‌شود».

دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود گفت: «کار تبلیغاتی خود را انجام دهید، بیایید حرف‌های خود را بیان کنید اما طرفداران من در جلسات دیگر کاندیداها حق ندارند که به صورت سازمان یافته حضور یابند و اخلال کنند».

کروبی افزود: «سروش، عبدی، کرباسچی، کدیور و نجفی و همه کسانی که خارج از حزب دارند کمک می‌کنند، همه از بچه‌های انقلاب هستند و به آنها افتخار می‌کنم. من آمده‌ام رئیس جمهور شوم نه امام جماعت. قطعا بین دیدگاه‌های آقای سروش و من، بین من و عبدی اختلاف نظرهایی وجود دارد اما آنها در بین گزینه‌های موجود برای انتخابات ریاست جمهوری مرا انتخاب کرده‌اند».

کاندیدای دور دهم انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به نقد یکی از دانشجویان که چرا رادیو اسرائیل در مورد مسئله اعدام کودکان بیانیه شما را نقل کرده است، گفت : «یعنی اگر رادیو اسرائیل بیاید و بگوید بسم الله الرحمن الرحیم ما دیگر نباید این جمله را بگوییم»؟

وی تاکید کرد: «چارچوب‌های اعتقادی خود را در هیچ طوفانی از دست نخواهم داد».

در این هنگام دانشجوی دیگری که از قبل نوبت گرفته بود به پشت تریبون آمد و گفت: «چه کسی از دوستی با مردم اسرائیل صحبت کرده است؟ چه کسی پرتقال‌های اسرائیلی را وارد کرده است؟ چرا آن روزها به خیابان نریختید اما امروز که شیخ مهدی کروبی، به دانشگاه آمده است از عزت صحبت می‌کنید»؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه پاسخ‌های خود به سئوالات دانشجویان درخصوص سهمیه بندی جنسیتی گفت: «در دولت من ملاک قبولی و پذیرفته شدن کسب نمره بالاتر است و هیچ تبعیضی برای تحصیل هم وجود ندارد. در دولت من دانشجو از حراست نخواهد ترسید. البته فعالیت‌های دانشجویان نیز باید در چارچوب قانون و حفظ خطوط قرمز باشد».

کروبی در ادامه پاسخ خود به سوالات دانشجویان اظهار داشت: «نه کرباسچی و نه مهاجرانی هیچ توقعی از من نداشتند و نه من قول به کسی داده ام. البته طبیعی است که در صورت پیروزی از نیروهای حزبی در حد معقول و مطلوب استفاده خواهم کرد و از نیروهای حامی خارج از حزب نیز استفاده می‌نمایم و نه تنها از آنها بلکه از نیروهای قدرتمند و مجرب گروه رقیب نیز استفاده می‌کنم». 

کروبی در پاسخ به سئوالی در مورد فعالیت‌های کشورمان در زمینه دستیابی انرژی هسته‌ای گفت: «در راس تصمیم گیری‌ها مقام معظم رهبری است که سیاست‌های کلی نظام را مشخص می‌کند. اما ما سعی می‌کنیم با گفت وگو، تعامل، شفاف‌سازی و اعتمادسازی مشکل را حل کنیم .البته شما این را بدانید که بسیاری از مشکلات امروز ما در این حوزه به سخنان نسنجیده آقای احمدی‌نژاد برمی‌گردد که قطعنامه سازمان ملل را کاغذپاره می‌خواند و می‌گوید آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود. من چنین سخنانی نمی گویم. گوش مدیران را هم نمی پیچم».

وی افزود: «با مذاکرات خوب و سازنده می‌توانیم کاری کنیم که دشمنان ما در دنیا تنها بمانند نه همچون امروز همه علیه ما بسیج شوند».

کروبی درخصوص مطلب توقف اعدام کودکان نیز گفت: «من با اینگونه تیتر زدن مخالف بودم، آقای قوچانی هم فردای آن روز عذرخواهی کرد».

از کروبی این سئوال مطرح شد که آیا به حکم حکومتی اعتقاد دارد یا خیر؟ کروبی نیز گفت: «حکم حکومتی در هر کشوری به شکل خاصی وجود دارد. در زمان آقای میرحسین موسوی و در دوران جنگ آقای موسوی چند بار از امام برای رفع مشکلات کشور تقاضای کمک کردند و در واکنش به اعتراض مجلسیان امام فرمودند" که همه چیز باید به روال قانون برگردد"».

کروبی در ادامه افزود: «همان‌ها که مرا نقد می‌کنند که چرا حکم حکومتی را می‌پذیری در زمان انتخابات مجلس ششم به من فشار آوردند که از رهبری تقاضا کنم تا با حکم حکومتی مانع از ابطال نتیجه انتخابات تهران از سوی شورای نگهبان شوم».

مهدی کروبی افزود: «در ماجرای تایید صلاحیت آقای معین و مهرعلیزاده نیز آقای خاتمی از مقام معظم رهبری درخواست حکم حکومتی کردند یا در ماجرای استیضاح آقای حاجی هم همین اتفاق افتاد، اما من همین جا اعلام می‌کنم اگر پنج وزیرم را استیضاح کنند هرگز از رهبری حکم حکومتی نخواهم گرفت».

وی در ادامه افزود: «من تنها فقط یک بار تقاضای حکم حکومتی کردم و آن به خاطر ابطال 7 حوزه انتخابی بود که من با آقای حجازی تماس گرفتم و گفتم در برخی از این شهرها مردم مسلح هستند و امکان حوادث ناگواری وجود دارد که رهبری نیز نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتند و گفتند چرا این اقدامات نسنجیده را انجام می‌دهید».

کروبی افزود: «اگر به نفع مردم باشد از حکم حکومتی استفاده خواهم کرد، اما هرگز برای مشکلات خودم تقاضای حکم حکومتی نمی کنم، نمی روم حکم حکومتی بگیرم که در انتخابات چهار کاندیدا حضور داشته باشد و نتیجه آن پیروزی احمدی‌نژاد شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
0
0
به نظر من بهتر بود بطور کامل خبر رو می نوشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
2
1
شیخ ساده!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
1
3
زنده باد روحانيت مستقل و روشنفكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
2
1
نظرات و دیدگاه آقای کروبی بی نظیر است درود بر شیخ اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۱
2
1
من دانشجوي نجف آباد هستم از اين همه شفاف گويي متشكرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
2
1
ها ها خندم میگیره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
1
1
سلام خبرها شفاف تربکذارید وبرای من ایمل کنید مرسی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین