کد خبر: ۱۰۷۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹

خواب آماری 7 ماهه دولت و بانک مرکزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اقتصادی: با گذشت حدود 6 ماه از سال 1389 هنوز آمارهای مربوط به بودجه سال 88 و مدت زمان گذشته از امسال (آمار هزینه‌های جاری و عمرانی سال گذشته و امسال) و میزان نقدینگی وحساب و کتاب بانک‌ها؛ هنوز توسط دولت اعلام نشده است. 

پیش از این دستگاه‌های دولتی خصوصا وزارت اقتصاد و اموردارایی آمارهای مربوط به هزینه‌های جاری عمرانی و نقدینگی و شرایط بانک‌های کشور را تقربا به‌صورت مرتب به بانک مرکزی ارسال می‌نمودند و این بانک آمارهای ارسالی را در بخش گزیده آمارهای اقتصادی سایت بانک مرکزی درج می‌نمود اما ظاهرا افزایش بدهی‌های دولت به بانک‌ها، کاهش حدود 20 درصدی فعالیت‌های عمرانی دولت در سال 88 نسبت به سال 87، افزایش مطالبات معوق بانکی و سایرعوامل باعث شده دولت اعلام آمار و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی را تعطیل نماید. به‌طوری که کارشناسان و فعالان اقتصادی در خلا آماری و اطلاعاتی به سر می‌برند و توان برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های اقتصادی خود را از دست داده‌اند. 

آخرین آماری که در سایت بانک مرکزی درباره بودجه مالی و هزینه‌ای دولت درج شده مربوط به پایان 11 ماهه سال 1388 است و پس از این تارخ با وجود گذشت 7 ماه هنوز آماری در این رابطه منتشر نشده است.
 
معمولا دولت همانند سایر شرکت‌ها با گذشت 4 ماه از پایان سال مالی باید دخل‌و‌خرج سال گذشته خود را منتشر نماید اما ظاهرا دولت و بانک مرکزی در خواب 7 ماهه فرو رفته‌اند و گزارشی از هزینه‌های جاری عمرانی، نقدینگی و بدهی‌های دولت در 7 ماه گذشته منتشر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین