کد خبر: ۹۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۲
در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی "آر.تی.ال" آلمان

احمدی‌نژاد: در ایران هیچ‌کس به دلیل مخالفت در زندان نیست

رسانه‌ها در ایران آزادند و انتقادات خود را آزادانه مطرح می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ارزش‌های دینی و سیاسی به داشتن سلاح هسته‌ای اعتقادی ندارد و آنرا فاقد کارایی می‌داند، گفت: بمب اتمی ایران، فرهنگ متعالی انسانی، اسلامی و عشق و محبت به دیگران است. 

محمود احمدی‌نژا در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی "آر.تی.ال" آلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود تشنج میان غرب و جمهوری اسلامی ایران در مورد مساله هسته‌ای و ارزیابی خود از آینده پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: ایران مساله‌ای به نام تشنج هسته‌ای ندارد. البته بعضی از دولت‌های غربی 30 سال است که به‌طور مستقیم علیه ملت ایران هستند و رفتار آنها برای ما تکراری شده است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در حالیکه در ایران انتخابات، دمکراسی و آزادی نبود و یک حکومت کاملاً دیکتاتوری حاکم بود، همین دولت‌های غربی که امروز در برابر ما هستند از آن دیکتاتوری به طور مطلق حمایت می‌کردند.

وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و آزادی و انتخابات به‌وجود آمد و مردم بر سرنوشت خودشان حاکم شدند از همان ابتدا برخی از دولت‌های غربی علیه ملت ایران ما صف‌آرایی کرده و در این راه حتی از گروه‌های تروریستی حمایت کردند. 16 هزار نفر از مردم کشورمان به دست تروریست‌هایی کشته شدند که آن تروریست‌ها امروز در اروپا آزادانه فعالیت داشته و با برخی از سیاست‌مداران اروپایی همکاری می‌کنند. 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در جنگ 8 ساله صدام علیه ایران برخی از همین دولت‌های اروپایی از صدام علیه ملت ایران حمایت کردند، صدام از سلاح شیمیایی استفاده کرد و مردم بی‌دفاع را مورد هدف قرار داد اما آنها از او حمایت کردند. بعد از اینکه صدام رفت مجدداً به بهانه‌هایی مانند هسته‌ای و حقوق بشر در برابر ملت ایران قرار گرفتند بنابراین رفتار آنها برای ملت ایران عادی شده است.

محموداحمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه موضوعی به عنوان تشنج هسته‌ای ماهیت حقیقی ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوقی و براساس قوانین عمل می‌کند و حق دارد که غنی‌سازی داشته باشد و از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده کند. امروز برای ملت ایران قطعی شده است که برخی از دولت‌های اروپایی به همراه آمریکا نمی‌خواهند ملت ما پیشرفت کرده و صاحب فناوری‌های بالا باشد. 

وی اضافه کرد: کسانی که خودشان بمب اتم دارند از ما می‌خواهند از انرژی هسته‌ای به‌صورت صلح‌آمیز استفاده نکنیم. به این تناقض هیچ کس نمی‌تواند جواب بدهد. اگر انرژی هسته‌ای چیز بدی است ابتدا باید دولت‌های اروپایی و آمریکا آن را کنار بگذارند.

احمدی‌نژاد گفت: موضوع هسته‌ای ایران به بازی سیاسی تبدیل و تکراری هم شده است. در آینده هم اتفاق خاصی در این زمینه نخواهد افتاد. ملت ایران یک ملت قوی است و می‌تواند امور خودش را اداره کند. ایران در هیچ عرصه‌ای نیازی به دیگران ندارد. ایران 7 هزار سال سابقه تمدنی دارد و به کسانی که خیال می‌کنند، می‌توانند به ما فشار بیاورند، هیچ نیازی ندارد البته ما از چنین وضعیتی راضی نیستیم و علاقه‌مند نیستیم که آنها علیه ایران باشند ما دوست داریم روابط دوستانه و سازنده باشد اما باورم این است که امروز برخی از سران اروپایی نمی‌دانند چه کار می‌کنند و منافع خود و منافع اروپا را گم کرده‌اند. آنها نمی‌توانند با ایران رابطه نداشته باشند. باید رفتار خود را ارزیابی کنند که 30 سال علیه ملت ایران بودن چه نتیجه‌ای برای آنان در پی داشته و آیا ایران عقب مانده یا پیشرفت کرده است؟ 

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه چه پیام یا پیشنهادی برای اروپا و صدراعظم آلمان دارید، گفت: به نظر می‌رسد، منافع، حیثیت و آینده اروپا اقتضا می‌کند که به حقوق دیگران احترام بگذارد.

اروپایی‌ها نباید خود را در سایه آمریکا تعریف کنند و لازم است یک چهره مستقل برای خودشان داشته باشند تا بتوانند در مناسبات آینده جهان تاثیر بگذارند. ایران در سابقه تاریخی هیچ نقطه کدورتی با آلمان ندارد و علاقه‌مند هستیم مردم آلمان پیشرفته، عزیز و آزاد باشند، شخصیت و حقوق‌شان حفظ شود و تحقیر نشوند دوست داریم روابط اقتصادی و فرهنگی خوبی داشته باشیم اما باید بدانند که ایران نیازی به آنها ندارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت علیه آلمان موضع نگرفته‌ایم آلمان از موضع‌گیری علیه ایران چه نفعی می‌برد اینها سوالات جدی است که نیاز به تامل و پاسخ روشن دارد. اگر روابط دوستانه و براساس عدالت باشد به نفع همه است. این را باید مسئولان اروپایی کاملا مورد توجه داشته باشند که ایران هیچ نیازی به آنها ندارد اگر هم بر روابط دوستانه تاکید داریم آن را به‌نفع هر دو طرف بخصوص طرف مقابل خود می‌دانیم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مبادله سوخت 20 درصد خاطر نشان کرد: در تهران راکتوری برای تولید رادیو دارو وجود دارد که به سوخت 20 درصد نیاز دارد. به آژانس اعلام کردیم که به سوخت 20 درصد نیاز داریم و طبق مقررات، کشورهایی که سوخت 20 درصد دارند موظف هستند این سوخت را در اختیار ما بگذارند. آژانس اعلام کرد بعضی از کشورها برای این کار آمادگی دارند. منتها خواستار مبادله هستند در حالی که طبق مقررات بدون هیچ شرطی آنها باید سوخت مورد نیاز را تامین کنند. با این‌حال قبول کردیم تا راه برای همکاری‌ها و تعامل باز شود.
 اما آنها در تبادل، شرط‌هایی گذاشتند که برای ما غیرقابل قبول بود. شرط گذاشتن خلاف قانون است و ما اعلام کردیم که بدون شرط مبادله خواهیم کرد اما آنان روند کار را بسیار طولانی و بازی‌های سیاسی جدید شروع کردند چنین فکر کردند که از این معامله، امتیاز سیاسی بگیرند. 
اطلاع دادیم که زمان زیادی نداریم و اگر سوخت را تامین نکنید خودمان خواهیم ساخت و شروع هم کردیم. امروز دیگر نیازی در این زمینه به آنها نداریم. خودمان سوخت 20 درصد را تولید می‌کنیم ولی با این حال راه هنوز بسته نیست و می‌توانیم مبادله را داشته باشیم اما بدون شرط و طبق مقررات. حتی حاضریم اورانیوم 3.5درصد هم بدهیم، اما مبادله باید همزمان انجام شود. 


احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آنها مبادله‌ای را که ایران داوطلبانه برای ایجاد زمینه دوستی و همکاری می‌خواست انجام دهد به یک ابزار سیاسی تبدیل کردند به همین دلیل خواهان مبادله هم‌زمان هستیم اکنون نیز برای این کار آمادگی داریم. منتها حتما باید هم‌زمان انجام شود تا یاد بگیرند که درست رفتار کنند. ایران یک کشور مستقل و بزرگ است و براساس احترام و عدالت راه برای همکاری و تعامل باز است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه در غرب سوءظن‌هایی وجود دارد که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای به‌دنبال برنامه نظامی است، تصریح کرد: چه کسانی سوءظن دارند؟ سیاستمداران غربی که 30 سال است علیه ملت ایران هستند آیا آنها موافق سلاح هسته‌ای هستند یا مخالف آن؟ علی‌القاعده باید مخالف باشند خب! پس چرا خودشان سلاح هسته‌ای دارند؟! چرا فرانسه و انگلیس باید سلاح هسته‌ای داشته باشند؟ آنها نگرانند که ممکن است ایران در سالیان آینده، سلاح هسته‌ای بسازد. بنابراین می‌گویند باید به ایران فشار آورد با چنین منطقی با کسانی که خودشان سلاح هسته‌ای دارند چه کار باید کرد؟ معلوم است که جرم آنها باید سنگین‌تر باشد. آنها اگر مخالف سلاح هسته‌ای هستند، ابتدا باید سلاح‌های خودشان را از بین ببرند. آنها مخالف سلاح هسته‌ای نیستند چرا که در منطقه ما رژیم‌های جعلی وجود دارند که سلاح هسته‌ای دارند. هیچ نظارتی را هم نمی‌پذیرد و مورد حمایت مطلق همین دولت‌های غربی قرار دارد.

وی ادعای سوءظن به ایران را موضوعی طنز و خنده‌دار دانست و گفت: درحالیکه خودشان 10 هزار بمب انبار کرده‌اند، می‌گویند چون ممکن است ایران یک بمب بسازد، باید مجازات شود. بدتر از همه دولت آمریکاست. چرا که این دولت از بمب اتم استفاده هم کرده است. یعنی هم بمب دارد و هم استفاده کرده است. داشتن یک بمب خطرناک‌تر است یا ده هزار بمب، جمهوری اسلامی ایران از اساس با بمب هسته‌ای مخالف است به لحاظ ارزش‌های حاکم بر کشورمان و هم به لحاظ سیاسی اعتقادی به داشتن بمب اتم نداریم. ایران سلاح‌های کشتار جمعی را ضد انسانی می‌داند به همین دلیل پیشنهاد دادیم که کمیته مستقلی برای خلع سلاح هسته‌ای تشکیل شود. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به لحاظ سیاسی بمب اتم کارآیی خود را از دست داده است، اظهار داشت: آیا داشتن بمب اتم، شوروی را نجات داد؟ رژیم صهیونیستی را در غزه پیروز کرد؟ آیا آمریکا را در افغانستان پیروز کرد؟ چندین کشور ناتو بمب اتم دارند آیا باعث شده تا در افغانستان پیروز شوند؟ بنابراین دوره بمب تمام شده و دوره اندیشه و انسانیت شروع شده است. در این دوره هر کس باید انسانیت خودش را عرضه کند. داشتن بمب اتم افتخار نیست. انبار کردن بمب اتم ننگ است. دولت‌هایی که بمب اتم ذخیره کرده‌اند باید محاکمه شوند نه اینکه مدعی ما باشند. ما هستیم که از آنان شکایت و نگرانی داریم. 

احمدی‌نژاد معادل دانستن انرژی هسته‌ای با بمب را خیانت بزرگی به بشریت دانست و تصریح کرد: پدیده‌ای به نام بمب اتم و انرژی اتمی کاملا با هم متفاوت هستند. انرژی اتمی چیز مفیدی است و همه باید از آن استفاده کنند. اما دولت‌هایی که خودشان بمب اتم دارند انرژی هسته‌ای را مساوی بمب تعریف کرده‌اند تا اجازه ندهند ملت‌ها از این انرژی استفاده کنند این مساله خیانت بزرگی به بشریت است. همه باید بتوانند از انرژی پاک هسته‌ای استفاده کنند. ساختن و انبار کردن بمب هم باید ممنوع باشد و ابتدا باید کسانی که بمب هسته‌ای دارند خلع سلاح شوند. باید بمب‌های اتم آمریکا از خاک آلمان خارج شود. چرا باید مردم آلمان در سایه بمب اتم زندگی کنند؟ مردم آلمان چه گناهی کرده‌اند؟ اگر واقعا مخالف بمب هستند بایستی بمب‌های خودشان را از بین ببرند. در چنین صورتی است که می‌توان ادعایشان درباره خلع سلاح را باور کرد. در شرایط فعلی هیچ کس حتی خود مردم اروپا و آمریکا حرف‌هایشان را باور نمی‌کنند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ار.تی. ال که با نام بردن از پاکستان و رژیم صهیونیستی مدعی شد این کشورها برنامه‌های هسته‌ای غیرنظامی دارند و این برنامه به آنها اجازه می‌دهد که بتوانند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند، اظهار داشت: اینهایی که اسم بردید اتفاقاً سلاح اتمی دارند اما آفریقای جنوبی می‌خواست فعالیت صلح‌آمیز داشته باشد، برخی از همین دولت‌های غربی نگذاشتند. برزیل می‌خواهد، داشته باشد، همین‌ها فشار می‌آورند و نمی‌گذارند.

الجزایر، سوریه، ونزوئلا و کشورهای متعدد دیگری در دنیا هستند که قصد دارند به صورت صلح آمیز از انرژی هسته‌ای استفاده کنند اما دولت‌های غربی اجازه نمی‌دهند اما از کسانی که بمب دارند حمایت می‌کنند و این یک تناقض است. قاعدتاً آنهایی که بمب اتم دارند باید محاکمه شوند و روزی خواهد رسید که محاکمه خواهند شد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال خبرنگار آلمانی که آیا می‌توانید اطمینان بدهید که شما برنامه هسته‌ای نظامی ندارید؟ گفت: آیا شما از بمب اتم نگرانی دارید؟ شما در اروپا زیر سایه بمب زندگی می‌کنید، مراقب باشید نشانی اشتباه به شما ندهند. مخالفان بمب اتم باید به سراغ انگلیس و فرانسه و پایگاه‌های آمریکایی در آلمان بروند. در ایران هیچ کس بمبی پیدا نخواهد کرد چرا که اصولا به بمب نیاز نداریم. بمب ملت ایران، فرهنگ انسانی و اسلامی، فرهنگ دوستی، عشق، محبت، ادبیات و هنر برجسته است با داشتن این عناصر متعالی به بمب نیازی نداریم.

وی در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آر. تی. ال» آلمان و در پاسخی به سوالی درباره بی‌ثباتی خاورمیانه و نگرانی غربی‌ها از این مسأله گفت: چه کسی خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است؟ از 60 سال قبل تا امروز چندین جنگ در منطقه خاورمیانه بوقوع پیوسته که منشاء همه آنها خارج از خاورمیانه بود. 5 جنگ را رژیم صهیونیستی راه انداخته و دو جنگ را صدام که به طور کامل مورد حمایت دولت‌های اروپایی بود و دو جنگ را هم دولت آمریکا به همراه ناتو راه انداخته است.
 مردم خاورمیانه هیچ نقشی در وقوع این جنگ‌ها نداشتند و عوامل بی‌ثباتی از بیرون خاورمیانه بوده است. رژیم صهیونیستی هم متعلق به خاورمیانه نیست این رژیم نماینده بعضی دولت‌های غربی و آمریکایی در منطقه ماست هیچ ارتباط فرهنگی و تاریخی هم با ملت‌های منطقه ندارد یک رژیم تحمیلی است. اگر ناتو و آمریکا در منطقه خاورمیانه دخالت نکنند این منطقه باثبات خواهد بود.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم اروپا با مواضع ایران درباره رژیم صهیونیستی هم‌نظر هستند. چرا مالیات مردم اروپا باید خرج آدم کشی در غزه شود؟ چرا صهیونیست‌ها باید از پرداخت مالیات معاف باشند؟ 
مردم اروپا از صهیونیست‌ها راضی نیستند. چرا بعد از 60 سال، مردم آلمان همچنان باید به صهیونیست‌ها باج بدهند و این پول‌ها خرج کشتن مردم مظلوم غزه شود؟ مطمئن هستم مردم اروپا و آمریکا، با آدم‌کشی و با کشتن زنان و کودکان اصلا موافق نیستند و مخالف جنگ‌افروزی و اشغالگری هستند. مردم با هم جنگ و دعوا ندارند و دوستدار یکدیگر هستند و این سیاستمداران غربی هستند که جنگ درست می‌کنند و زمان آن رسیده که رفتار خود را اصلاح کنند. بی‌ثباتی خاورمیانه مسأله‌ای تحمیلی از جانب دیگران است و اگر نیروهای ناتو از منطقه خارج شوند و غربی‌ها حمایت خود را از رژیم صهیونیستی بردارند، خاورمیانه باثبات‌ترین منطقه دنیا خواهد بود. 

محمود احمدی‌نژاد گفت: بعضی از کشورهای غربی قصد دارند بر نفت و منابع خاورمیانه مسلط شوند و این موضوع ریشه اصلی مشکلات خاورمیانه است. غربی‌ها به حق خودشان قانع باشند آنها حتی حاضرند به قیمت کشتن ملت‌های منطقه بر نفت منطقه مسلط شوند. در عراق بیش از یک میلیون نفر را کشته‌اند. تاریخ این مسایل را نخواهد بخشید و به زودی به سراغشان خواهد آمد.

ویدر پاسخ به سوالی درباره وضعیت داخلی کشور خاطر نشان کرد: یکی از آزادترین جمهوری‌های دنیا جمهوری اسلامی ایران است. برای اینکه مردم می‌توانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند. یک فرقی بین جمهوری ما و جمهوری‌های اروپا و جمهوری آمریکا وجود دارد، در ایران واقعا مردم حاکم هستند و در اروپا و آمریکا پول، حزب و تبلیغات و اگر کسی این عناصر را نداشته باشد، نمی‌تواند وارد سیستم حکومت شود. اما در ایران مردم حاکم هستند. نمونه‌اش بنده که جلوی شما نشسته‌ام. من نه حزب دارم، نه پول و نه قدرت. مردم من را انتخاب کردند چون تصمیم مردم این بود.

وی افزود: در ایران هیچ‌کس به دلیل مخالفت در زندان نیست. البته هر کشوری قوانینی دارد اگر کسی در خیابان از چراغ قرمز عبور کند طبیعی است که جریمه می‌شود. اگر کسی به امکانات عمومی آسیب برساند حتی در آلمان هم با او برخورد می‌شود. چرا که هر کشوری نیازمند نظم و انضباط است. امروز تمام رقبای من آزاد هستند و تندترین حرف‌ها را هم علیه من می‌زنند و کسی با آنها کاری ندارد. رسانه‌ها در ایران آزادند و انتقادات خود را آزادانه مطرح می‌کنند. البته اگر کسی از آنها شکایت کند، دادگاه رسیدگی می‌کند. در اروپا حتی یک نمونه هم وجود ندارد که در انتخابات 85 درصد مردم مشارکت داشته باشند، مشارکت 85 درصدی بالاترین درجه مشروعیت یک حکومت است. در ایران انتخابات را مردم برگزار، نظارت و خودشان هم از نتیجه انتخابات مراقبت می‌کنند یعنی همه مراحل انتخابات مردمی است. 

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره خانم ندا آقا سلطان و نحوه کشته شدن وی از سوی خبرنگار آلمانی اظهار داشت: کشته شدن وی یک طراحی از قبل بود. خانم ندا آقاسلطان قربانی توطئه علیه ملت ایران شد. آن خانم اصلاً در هیچ تظاهراتی حضور نداشت. در یک محله فرعی در حال حرکت بود که در شرایط مشکوکی به قتل رسید. کشته شدن وی یک سناریو بود که عیناً در ونزوئلا هم تکرار شده است. متأسفانه یک خانم جوان ایرانی به دست کسانی که می‌خواستند آشوب برپا کنند کشته شد.

البته پرونده باز است. در ایران نیز همه این موضوع را محکوم کردند اما در آلمان در حضور قاضی یک زن را جلوی چشم همسرش با بیست ضربه چاقو کشتند. چرا در غرب هیچ سر و صدایی براه نیفتاد. چرا خبر آن 10 روز پنهان ماند. چرا آن قاضی محاکمه نشد؟ چرا مأمورین پلیسی که ایستاده بودند و جلوی همسر او را گرفتند که دفاع نکند، محاکمه نشدند؟ چرا بی‌سی‌سی و سی‌ان‌ان و شبکه‌های اروپایی روی این موضوع تبلیغات نکردند. نباید با مسایل برخورد سیاسی کرد. برخوردها باید انسانی و عادلانه باشد تا حقایق روشن شود. ممکن است با دروغ بتوان مدت کوتاهی بر دنیا حکومت کرد اما لشکر راستی خواهد آمد و همه دروغ‌ها را به تاریخ می‌فرستد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
0
1
اشخاصی که در زندانن یا چغندرن و یا نخبگانی که به قصد ددر دودور به زندان رفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
0
0
الله اکبر ......
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
0
1
هيچ كس به دليل مخالفت زندان نيست بلكه توي قبر خوابيده
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
0
0
جوک سال !!!! الان همین سایتو بدلیل مخالفت فیلتر کردن !!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۰
0
1
این همه کارگزار سیاسی به دلیل عرضه ترشی غیر استاندارد در ایام ماه رمضان به زندان افتادند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
0
0
مظورشان موافقین بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
0
1
بله هیچ کس زندانی نیست همراه اول
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین