کد خبر: ۹۲۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶

رییس پلیس تهران: در کهریزک کسی کشته نشد

همه افراد با حکم قضایی به کهریزک منتقل شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با حادثه کهریزک گفت: «هیچ فرد بازداشت شده‌ای در کهریزک بدون حکم قضایی وارد و خارج نشده است و تمامی این افراد حکم قضایی داشته‌اند».

سردار عزیزالله رجب زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: «140 نفر از افراد بازداشت شده در اغتشاشات اخیر به دلیل نبود جا در قرنطینه زندانهای دیگر با حکم قضایی به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده‌اند که این افراد سه روز در این بازداشتگاه نگهداری شدند و همان روز دوم شخصاً به مسئول بازداشتگاه تذکر دادم و نکات لازم را به وی یادآوری کردم».

وی با بیان اینکه هیچ شخصی در کهریزک کشته نشده است گفت: «کمیته از سوی شورای عالی امنیت ملی برای تحقیق در رابطه با موضوع کهریزک تشکیل شده است که ما منتظر نتیجه تحقیقات این کمیته هستیم».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: «در موضوع بازداشتگاه کهریزک حتما با افرادی که قصور کرده‌اند برخورد خواهد شد اما پلیس همیشه خود باید از قانون تبعیت کند تا بتواند قانون را به نحو احسنت اجرا کند و اگر قصوری بوده حتما تخلف شده است».

رجب‌زاده همچنین در پاسخ به این سئوال که نیروی انتظامی در جریان حادثه کوی دانشگاه چقدر نقش داشته است گفت: «نیروی انتظامی در جریان کوی دانشگاه نقش منفی نداشته است».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با نوع برخورد پلیس در تجمعات بعد از انتخابات گفت: «نیروی انتظامی از قبل از انتخابات اوضاع را تحت کنترل داشت و همانطور که شاهد بودید در جریان تبلیغات کاندیداها، نیروی انتظامی با سعه صدر اقدام به کنترل نظم و امنیت می‌کرد و در روز انتخابات برای اولین بار شاهد این بودیم که هیچ گونه بی‌نظمی گزارش نشد».

این مقام مسئول در نیروی انتظامی افزود: «بعد از انتخابات با توجه به تجمعات غیر قانونی که صورت می‌گرفت پلیس در سه لایه وارد عمل می‌شد که لایه اول ماموران انتظامی با لباس معمولی پلیس اقدام به هدایت و راهنمایی افراد می‌کردند و در مرحله‌ای که اوضاع از توان خارج می‌شد ماموران یگان امداد با لباس یشمی وارد عمل می‌شدند و با افرادی که ایجاد بی نظمی می‌کردند برخورد می‌کردند. اما لایه سوم زمانی بود که افراد دست به تخریب و اغتشاش می‌زدند و ماموران یگان ویژه وارد عمل می‌شدند که وظیفه این ماموران برخورد قاطعانه و بدون تعارف بود. با این همه اگر در جریان این برخوردها تعدادی افراد بیگناه خسارت دیده‌اند پلیس حتما به شکایت آنها رسیدگی می‌کند و با ماموران خاطی که به دور از چشم فرماندهان خود اقدام به شکستن شیشه خودروها و یا برخورد با عابران پیاده می کردند برخورد می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۷
0
0
پس اقای روح الامینی در کدام زندان و یا بازداشتگاه جان خود را از دست داده؟ لطفا در جهت تعطیل ان زندانها نیز اقدامی کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین