کد خبر: ۱۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳

دادگستری ایالات متحده از ساخت مسجد تنسی آمریکا حمایت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از ساخت مسجد شهر مورفریزبورو در ایالت تنسی آمریکا حمایت و اعلام کرد: مسلمانان به واسطه اصلاحیه اول قانون اساسی آزادانه می‌توانند به عبادت دینی خود بپردازند.

مسلمانان در ایالت تنسی از طریق مرکز اسلامی مورفریزبورو مدتی است برای ساخت تسهیلات عبادی تلاش‌های خود را بسیج کرده‌اند چرا که جمعیت مسلمانان منطقه‌ای که قرار است مرکز اسلامی در آن ساخته شود افزایش یافته و ساخت مسجد جدید نیاز مبرم مسلمانان است.

مرکز اسلامی این شهر به منظور ساخت مسجد خود زمینی به مساحت حدود هزار متر مربع خریداری کرده تا در آن یک مسجد، مدرسه اسلامی، باشگاه ورزشی و استخر بنا کند.

این در شرایطی است که مخالفان ماه گذشته شکایتی علیه این مسجد تنظیم و مقامات شهر را به عدم اطلاع‌رسانی نسبت به ساخت این مسجد متهم کردند.

همچنین در ماه آگوست تجهیزات ساخت‌و‌ساز و زمین این مسجد به آتش کشیده و علائمی در این منطقه نصب شد که روی آن نوشته شده بود:  از شما استقبال نمی‌شود.

این درحالی است که وزارت دادگستری ایالات متحده براساس اصلاحیه اول قانون اساسی از ساخت این مسجد و دین اسلام حمایت کرده است.

توماس ای پرزمعاون دادستان کل امور حقوق مدنی اظهار داشت که مقامات محلی باید در قبال مساجد همان رویکردی را داشته باشند که در قابل کنیسه‌ها و کلیساها دارند، این امر نه تنها مورد تأکید عقل سلیم است بلکه یک ضرورت قانونی محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین