کد خبر: ۱۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

مرد معتاد پسر 4ساله همسرش را كشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساعت 19 روز 14 دي سال گذشته از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110، وقوع فوت مشكوك در بيمارستان سوم شعبان به كلانتري نبرد اعلام شد. با حضور ماموران در محل و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كودك چهارساله‌اي به نام «متين» كه توسط خانواده‌اش به بيمارستان منتقل شده به علت مشكوكي فوت كرده است.

ماموران اطلاع پيدا كردند متين توسط عوامل اورژانس به بيمارستان انتقال داده شد و قبل از ورود به بيمارستان هيچ‌گونه علايم حياتي نداشت و آثار زخم نيز در نواحي گردن او مشهود بود كه بنا بر اعلام پزشكان حداكثر در 24 ساعت گذشته ايجاد شده است.

پليس همچنين دريافت زني كه خود را «پريسا» و مادر متين معرفي كرده بود قبل از حضور واحد گشت كلانتري از بيمارستان خارج شد و فقط مادربزرگ متين (مادر پريسا) در بيمارستان حضور دارد. اين زن به ماموران گفت: «پريسا از همسر سابق خود به نام اسماعيل متاركه و با شخص ديگري ازدواج كرده است. متين كه حاصل ازدواج اول دخترم است از همان زمان تولد به نوعي بيماري پوستي مبتلا بود.»

مادر 31ساله متين در ادامه شناسايي شد و در بازجويي‌ها ضمن تاييد سخنان مادرش به ماموران گفت: «مريضي متين از حدودا يك‌سالگي سراغ او آمد. پزشكان و متخصصان مختلف به ما گفتند متين دچار نوعي «اگزما» شده كه حتي ممكن است بر اثر آن عفونت وارد خون بچه شود. البته از يك ماه قبل زخم‌هاي او از بين رفت.» پريسا در ادامه اظهارات خود درخصوص مرگ فرزندش نيز گفت: «متين سه روز قبل از فوت، دچار سرماخوردگي شديد و تشنج شد. هرچه او را صدا كردم جوابي نداد. پسرم قبلا هيچ وقت تشنج نكرده بود. بالاي سرش رفتم و متوجه شدم رنگش پريده است. بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و متين را به بيمارستان برديم اما در آنجا پس از اعلام خبر فوت متين و به دليل اعتيادي كه دارم، به شدت ترسيدم و به سرعت از بيمارستان خارج شدم.» پزشكي قانوني در شرايطي كه تحقيقات مقدماتي با موضوع فوت مشكوك در جريان بود، علت مرگ كودك چهارساله را «صدمات متعدد ناشي از اصابت جسم سخت» اعلام كرد و به اين ترتيب پرونده عنوان جنايي به خود گرفت و كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي مسوول بررسي موضوع شدند.

كارآگاهان با توجه به وجود آثار كبودي و زخم‌هاي متعدد روي قسمت‌هاي مختلف بدن متين و احتمال ضرب و جرح او توسط اعضاي خانواده، پريسا را دستگير كردند. او در دور تازه بازجويي‌ها همان اظهارات اوليه خود را تكرار كرد و منكر ارتكاب جنايت شد اما در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت روز حادثه فرزندش به همراه همسر دومش در خانه تنها بود و به همين علت هيچ اطلاعي از نحوه مرگ متين ندارد.ماموران كه فهميده بودند پريسا و شوهر 32ساله‌اش به نام محمود اعتياد شديدي به مصرف انواع موادمخدر به‌ويژه كراك و شيشه دارند در ادامه دريافتند محمود علاوه بر اعتياد در محل سكونت خود واقع در منطقه خاوران به همراه تعدادي ديگر اقدام به بسته‌بندي و خريد و فروش موادمخدر مي‌كند. تحقيقات فاش كرد، اين مرد روز حادثه نيز به همراه تعدادي از دوستانش در حال مصرف و همچنين بسته‌بندي موادمخدر بود. كارآگاهان وقتي به منطقه خاوران رفتند متوجه شدند محمود كه مردي سابقه‌دار است پس از اطلاع از مرگ متين از اين منطقه متواري شده است. با شناسايي ديگر مخفيگاه محمود در منطقه اتابك اين محل نيز تحت مراقبت‌هاي پليسي درآمد اما محمود به آنجا نيز مراجعه نكرد.

تجسس‌ها براي دستگيري مرد فراري در شرايطي ادامه پيدا كرد كه هيچ‌گونه اطلاعات جديدي درخصوص مخفيگاه احتمالي او وجود نداشت. سرانجام روز سوم تير سال‌جاري خبر رسيد محمود در زمان خريد و فروش موادمخدر توسط ماموران دستگير و به زندان قزلحصار منتقل شده است.
به اين ترتيب متهم به قتل به پليس آگاهي برده شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او ابتدا منكر اطلاع از چگونگي فوت متين شد اما در ادامه با انجام تحقيقات فني و پليسي مستمر به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولين اعترافات خود، ارتكاب جنايت را مصرف موادمخدر عنوان كرد و مدعي شد زمان قتل به علت مصرف زياد ماده مخدر، در وضعيت عادي نبوده است.

به گزارش شرق،متهم به كارآگاهان گفت: متين بيماري صعب‌العلاج پوستي داشت. روز حادثه در حالي‌كه شيشه زيادي مصرف كرده بودم، او دايما به دليل بيماري‌اش بي‌تابي و گريه مي‌كرد. كارهاي او باعث عصبانيت شديد من شد و باعث شد او را بلند كنم و به زمين بكوبم سپس او را خواباندم تا مادرش نفهمد چه كرده‌ام اما روز بعد متوجه شدم متين تكان نمي‌خورد و تشنج كرده است. پريسا با كمك مادرش متين را به بيمارستان برد و من هم فرار كردم.

بنا بر اين گزارش متهم به قتل همچنان در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از وي ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین