کد خبر: ۱۷۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

تبديل آب شور به آب آشاميدنی با اجاق خورشيدی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك طراح ايتاليايي با استفاده از نور خورشيد، روش ساده اي براي تصفيه و تبديل آب شور به آب آشاميدني ابداع كرده است.

تأمين آب آشاميدني سالم و بهداشتي در كشورهاي آفريقايي و در حال توسعه بسيار دشوار و پر هزينه است، اما «گابريله ديامانتي» با اختراع اجاق خورشيدي از يك منبع ارزان و در دسترس در اين مناطق براي تبديل آب شور به آب آشاميدني استفاده كرده است.

اجاق خورشيدي Eliodomomestico قادر است روزانه يك گالن آب شور را به آب شيرين تبديل كند.

اجزاء و فرآيند تبديل آب شور به آب آشاميدني در اين دستگاه بسيار ساده بوده و مشابه دستگاه هاي قهوه ساز است و نيازي به برق يا هيچ انرژي ديگري ندارد كه باعث سهولت در استفاده از اين دستگاه در مناطق روستايي و دور افتاده كشورهاي آفريقايي مي شود.

آب شور در قسمت ديگ بخار ريخته شده و در دستگاه بسته مي شود؛ در طول روز و با تابش نور خورشيد، آب تبخير شده و بخار از طريق لوله هاي متصل به در به ظرف زير اجاق منتقل مي شود.

به گزارش ايسنا، طرح اجاق خورشيدي برنده جايزه ويژه طراحي Core 77 Design شده است و به مرحله نهايي جايزه Prix Emile Hermes نيز راه يافته است.

به گفته «ديامانتي» اين طرح به صورت يك پروژه منبع باز است و افراد علاقه مند مي توانند با ايجاد تغيير و افزودن قطعات جانبي، عملكرد دستگاه را ارتقا دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
1
این که خبر جدیدی نیست، تو دانشگاه خواجه نصیر چند سال قبل این سیستم طراحی شد، چرا همیشه به داشته های دیگران توجه میکنیم و از داشته های خودمون غافلیم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین