کد خبر: ۱۷۵۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶

کشف مقبره یکی از نخستین پادشاهان «مایا»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ باستان‌شناسان در معبد «تاکالیک آواژ» گوآتمالا مقبره‌ای را متعلق به یکی از نخستین حکمرانان قوم مایا به همراه وسائل تزیینی و جواهرآلات یشم او یافتند.

به گفته‌ی یکی از باستان‌شناسان، کربن باقی‌مانده نشان می‌دهد این مقبره بین 400 تا 700 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و این بدین معنا است که این قبر صد‌ها سال پیش از دوران شکوفایی فرهنگ مایایی حفر شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقبره قدیمی‌ترین در نوع خودش در منطقه‌ی تاکالیگ آواژ واقع در جنوب گوآتمالا محسوب می‌شود. قدمت این منطقه به حدود 2200 سال می‌رسد.

«میگوئل اورگو» باستان‌شناسی که در این پروژه‌ی حفاری شرکت داشته، گفت: گردنبندی با سر کرکس و بدن انسان نشان می‌دهد که صاحب این مقبره یک فرمانروا بوده است. این نماد نشان‌دهنده‌ی اهمیت بسیار بالای فردی است که در این قبر دفن شده است. این گردنبند نشانگر آن است که او یکی از نخستین پادشاهان تاکالیک آواژ بوده است.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که طی پروژه حفاری که از ماه سپتامبر آغاز شده، هیچ استخوانی از این فرمانروای مایایی یافت نشده و به نظر می‌رسد علت این موضوع نابودی آن‌ها در اثر گذشت زمان بوده است.

به گفته‌ی کارشناسان، تعداد زیادی از وسائل یشمی که در این مقبره یافت شده، می‌تواند برای رسیدن به اطلاعاتی درباره‌ی الگوی تولید و تجارت مایاها سومند باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین