کد خبر: ۵۴۱۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:

دادگاه در خصوص کودک مرندی تصمیم‌گیری می‌کند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هم‌اکنون کودک مرندی در بهزیستی نگهداری می‌شود، گفت: در صورت تشخیص و حکم دادگاه مبنی بر صلاحیت خانواده‌ کودک مرندی، او به مادرش تحویل داده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
«محسن ارشدزاده» در خصوص فیلم انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر تقاضای مادر کودک مرندی جهت نگهداری فرزندش، اظهار کرد: طبق تصمیم دستگاه قضایی، هم‌اکنون کودک مرندی به طور موقت توسط بهزیستی نگهداری می‌شود و از وضعیت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر این‌که بهزیستی فقط با حکم دادگاه می‌تواند کودک را به مادرش تحویل دهد، افزود: با توجه به وجود اختلافات خانوادگی و سابقه‌ کودک آزاری توسط پدر این کودک، قطعاً کودک در چنین شرایطی به خانواده تحویل داده نمی‌شود، چون در چنین شرایطی کودک مجدداً دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: اکنون ما وضعیت را بررسی می‌کنیم و اگر مادر از شرایط مساعد و نگهداری برخوردار باشد با حکم دادگاه می‌توان کودک را به نزد وی بازگرداند.

وی ادامه داد: حتی اگر دادگاه کودک را به خانواده‌اش تحویل داد، باید پس از مدتی وضعیت کودک مجدداً بررسی شود تا مواردی  مانند کودک‌آزاری و کودک دزدی تکرار نشود.

ارشدزاده با بیان این‌که هم‌اکنون امکان کودک دزدی توسط پدر کودک وجود دارد، افزود: با توجه به این‌که پدر و مادر این کودک طلاق گرفته‌اند و پدر نیز دچار اعتیاد است، از همین‌رو خانواده دچار اختلاف بوده و احتمال مجدد این اقدام وجود دارد که پدر، کودک را به‌عنوان ابزار قرار داده و با استفاده از احساسات مادر، او  را به بازگشت به زندگی مشترک، مجبور کند.

هفته گذشته ویدئویی دلخراشی از آزار و اذیت کودکی توسط پدرش در یکی از روستاهای مرند، در فضای مجاز منتشر شد که به دنبال آن، کودک توسط ماموران نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی پیدا و طبق حکم دادگاه به بهزیستی استان تحویل داده شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
چی شد دادگاه بعد چند ماه هنوز تصمیم نگرفت این بچه به مادرش داده بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین