کد خبر: ۵۹۹۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشن حافظ؛

تندیس حافظ افتخاری به سریال «بازی تاج و تخت» رسید/جایزه یک عمر دستاورد هنری در دستان گلاب آدینه

 نوزدهمین جشن دنیای تصویر «حافظ» با شناخت برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
تندیس حافظ افتخاری به سریال «بازی تاج و تخت» رسید/جایزه یک عمر دستاورد هنری در دستان گلاب آدینه
آفتاب‌‌نیوز :

نوزدهمین جشن دنیای تصویر «حافظ» با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون در برج میلاد برگزاری شد. در ابتدای این مراسم ایمان معلم فرزند علی معلم گفت: امروز بی آنکه پدرم باشد، جشن حافظ نوزده ساله می‌شود. من از جانب پدرم به شما خوش آمد عرض می‌کنم به امید اینکه سال آینده از دست حافظ نمره بیست را بگیریم.

در ادامه رضا یزدانی پس از اجرای چند قطعه موسیقی، با اشاره به اینکه زنده یاد علی معلم به من گفته بود تو هر سال باید اینجا باشی و یک شعر از حافظ بخوانی، گفت: خوشحالم که امسال هم این افتخار را داشتم که یک شعر از حافظ را اجرا کنم.

سپس رؤیا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون روی سن آمد و به قرائت متنی ادبی پرداخت.

وی گفت: علی معلم این مراسم را به اسم حافظ زینت بست، او همچنان بعد از فوتش ما اهالی سینما را گرد هم می‌آورد. ما در جشن حافظ شانزدهم هرگز فکر نمی‌کردیم که آخرین جشن بدون حضور او را برگزار می‌کنیم. اما حالا سه سال بعد از نبودنش، باز هم دور هستیم و آمده‌ایم هم را به مهر و لبخند دعوت کنیم. در این احوال این کوشش سهل نیست که نگذاریم این چراغ کم فروغ شود.

در ادامه امید معلم؛ دبیر این رویداد هنری بیان کرد: خرسندیم با وجود رفتن پدر و وجود همه حسودان این جشن همچنان برگزار می‌شود و پایدار است. بی شک این جشن پیش از اینکه متعلق به خانواده سینما باشد متعلق به حضرت حافظ است.

سپس آذر معماریان؛ همسر علی معلم و دبیر اجرایی این جشن گف: خوشحالم مثل همیشه کنار من و کنار جشن خودتان هستید و بسیار خرسندم که چهره تک تک شما هنرمندان را می بی نم.

جایزه یک عمر دستاورد هنری برای گلاب آدینه

سپس جایزه یک عمر دستاورد هنری با حضور نورا هاشمی روی صحنه، به گلاب آدینه اهدا شد.

آدینه پس از دریافت این تندیس در سخنان کوتاهی گفت: از روزی که به من گفتند این جایزه به تو می‌رسد، تمرین کردم بغض نکنم اما گویا نمی‌شود به ویژه اینکه زیر پرچم مرد بزرگی مثل علی معلم باشیم.

وی ادامه داد: من هم از همه کسانی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم از استادان خودم مهدی هاشمی نازنین و بانو سوسن تسلیمی و… تشکر می‌کنم و اولین استادان من بودند و هرگز نمی‌توانم فراموش کنم که چقدر به من کمک کردند.

آدینه ادامه داد: از رخشان بنی اعتماد هم تشکر می‌کنم و اگر او اصرار نمی‌کرد «روسری آبی» و «زرد قناری» را بازی کنم، هرگز به این جایگاه نمی‌رسیدم. اگر مردم نباشند ما باید جلوی آینه بایستیم و با خودمان حرف بزنیم. حق‌شناس هم باشیم.

تندیس حافظ افتخاری به موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» رسید.

در ادامه این مراسم، تندیس حافظ افتخاری برای موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» به رامین جوادی آهنگساز ایرانی این سریال اهدا شد.

جوادی در متنی که در اختیار برگزارکنندگان این جشن قرار داده بود، عنوان کرد: متأسفانه امکان حضور در این جشن را نداشتم اما دعوت به این جشن و دریافت این جایزه برای من افتخار بزرگی است.

امید معلم سپس توضیح داد که قرار است طی مراسمی جایزه رامین جوادی، توسط اصغر فرهادی در اروپا به او اهدا شود.

در ادامه تندیس حافظ برای بهترین مستند سال به آزاده موسوی و کوروش عطایی برای مستند «در جستجوی فریده» اهدا شد و تندیس حافظ بهترین فیلمنامه تلویزیونی به احسان جوانمرد برای فیلمنامه «بانوی عمارت» رسید.

جوانمرد پس از دریافت این تندیس گفت: این جایزه را تقدیم می‌کنم به عده‌ای از بچه‌های جامعه‌شناسی دانشگاه تهران که این سال‌ها هر سه‌شنبه کنار هم تاریخ می‌خواندیم. این جایزه را به گروه سه‌شنبه‌های تاریخ تقدیم می‌کنم.

سپس تندیس بهترین دستاورد هنری برای جلوه‌های ویژه به محسن روزبهانی، جواد مطوری، محمد برادران و حسن ایزدی برای طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه «تنگه ابوقریب» اهدا شد.

جایزه بهترین تدوین را هایده صفی‌یاری برای تدوین فیلم «عصبانی نیستم» از آن خود کرد.

تندیس حافظ افتخاری به سریال «بازی تاج و تخت» رسید/جایزه یک عمر دستاورد هنری در دستان گلاب آدینه

صفی‌یاری پس از دریافت تندیس این بخش گفت: این جایزه یادگار علی معلم است و خوشحالم که عین جایزه را می‌گیرم از همه همکارانم در فیلم «عصبانی نیستم» هم تشکر می‌کنم به ویژه رضا درمیشیان که می‌دانم رنج زیادی برای اکران این فیلم کشید.

در ادامه این مراسم تندیس حافظ بخش بهترین موسیقی به بامداد افشار برای «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید.

افشار پس از دریافت جایزه گفت: یاد علی معلم گرامی باد و این جایزه را به استان مازندران تقدیم می‌کنم که در آن دوره‌ای که ما برای این فیلم از آواهای چوپانی استفاده می‌کردیم خیلی به ما کمک کردند.

در ادامه نشان عباس کیارستمی به پوریا کاکاوند برای کارگردانی فیلم «گلدن تایم» اهدا شد.

کاکاوند گفت: این فیلم به امیر نادری بزرگ تقدیم شده و حالا خوشحالم که اسم بزرگی به نام عباس کیارستمی هم در کنار این فیلم قرار دارد.

سپس نامزدهای بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی اعلام شد. در این بخش علیرضا خمسه و مهران غفوریان روی صحنه آمدند و تندیس این بخش را به امین حیایی برای بازی در سریال «ساخت ایران ۲» اهدا کردند.

حیایی پس از دریافت جایزه خود اظهار کرد: از اینکه این جایزه را می‌گیرم احساس افتخار می‌کنم. من همیشه با خودم می‌گفتم یعنی می‌شود یک بار عکس من روی مجله دنیای تصویر برود؟ اولین بار هم که عکسم روی مجله رفت یک نسخه خریدم و به مادرم نشان دادم.

برترین‌های بخش‌های دیگر به شرح زیر است:

بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی؛ پانته‌آ پناهی‌ها برای «بانوی عمارت»

بهترین فیلمبرداری؛ هومن بهمنش (متری شیش و نیم)

بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی؛ حسام منظور برای «بانوی عمارت»

بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی؛ نازنین بیاتی برای «گلشیفته»

بهترین کارگردان تلویزیونی؛ عزیزالله حمیدنژاد برای «بانوی عمارت»

بهترین مجموعه تلویزیونی؛ بانوی عمارت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین