کد خبر: ۶۱۶۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

جلسه ترامپ با رهبران کنگره با دستور کار ترکیه

به دنبال تهاجم آنکارا به شمال سوریه، کاخ سفید از رهبری کنگره و اعضای کمیته‌های کلیدی برای شرکت در نشست امروز (چهارشنبه) با رئیس‌جمهوری آمریکا با موضوع حمله ترکیه به سوریه دعوت به عمل آورد.
آفتاب‌‌نیوز :

دو منبع مطلع در گفت‌وگو با پایگاه خبری هیل تایید کردند کاخ سفید، رهبری دو حزب از سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ساعت ۱۵ (به وقت محلی) دعوت کرده است.

‌ یک منبع مطلع تاکید کرد، روسا و اعضای ارشد کمیته‌های سرویس‌های مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و روابط خارجی سنا هم به این جلسه دعوت شده‌اند.

نشست و گفت‌وگو در کاخ سفید دو روز پس از آن انجام می‌شود که ترامپ گفت تنبیه‌های مالی علیه ترکیه اجرا می‌کند، تعرفه‌ها را افزایش می‌دهد و مذاکرات تجاری متوقف می‌شود. تنبیه‌های مالی، پس از روزها انتقاد از جانب قانونگذاران جمهوری‌خواه در کنگره از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا و سناتور لیندسی گراهام اعلام شد. آن‌ها نسبت به اینکه جان کردها در معرض خطر قرار بگیرد و داعش تقویت شود، هشدار می‌دهند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین تصویب لوایح دیگری علیه ترکیه و علیه تصمیم ترامپ برای خارج‌سازی نیروهای آمریکایی پیش از عملیات نظامی ترکیه را مدنظر دارند. مجلس نمایندگان آمریکا امروز قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم ترامپ را به رای می‌گذارد. قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از ترکیه می‌خواهد اقدام نظامی خودش را متوقف کند، از آمریکا می‌خواهد تا از کردها حفاظت به عمل آورد و به کاخ سفید تاکید می‌کند تا "یک طرح شفاف و مشخص برای شکست همیشکی داعش" ارائه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین