کد خبر: ۶۶۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

اطفاء آتش‌سوزی در کوهدشت/ دستگیری عوامل حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اطفاء کامل آتش سوزی منطقه گَوَر و گاچال شهرستان کوهدشت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

شیرزاد نجفی شامگاه نهم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در این منطقه تا ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه اطفاء شده بود اظهار کرد: به گواه افراد محلی و بر اساس گزارش‌های واصله، جای بسی تأسف دارد که به‌طور کاملاً مشکوک و عامدانه، مجدداً ساعاتی بعد در نقاط مختلفی در همان منطقه، آتش به‌صورت کاملاً عمدی شعله‌ور می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات محلی و عملیات ضربتی موفق شدیم افرادی که به‌صورت عمدی، دست به این کار زده بودند را دستگیر و توسط مقامات انتظامی بازداشت کنیم که البته تحقیقات توسط مراجع ذی‌صلاح ادامه دارد و نتیجه نهایی آن پس از مشخص شدن، متعاقباً اعلام خواهد شد.

اطفاء آتش‌سوزی در کوهدشت/ دستگیری عوامل حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با ابراز ناراحتی از عملکرد این افراد خاطرنشان کرد: منطقه دارای شیب بسیار تند بوده و کار اطفاء چنان مشکل بود که مجبور شدیم پس از رایزنی‌ها با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با آوردن هلی‌کوپتر از کرمانشاه نه‌تنها منطقه را توسط پرسنل منابع طبیعی استان و شهرستان، جوامع محلی، بسیج، دوستداران طبیعت و... اطفاء کامل کنیم؛ بلکه با اعزام نیرو به کمک هلی بُرد، منطقه را تحت پایش قرار دهیم.

نجفی با گلایه‌مندی از افراد مغرضی که با ساختن کلیپ‌های خلاف واقع، مسبب تشویش اذهان عمومی شده‌اند افزود: متأسفانه این افراد تلاش و کوشش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروهای عمل‌کننده در میدان و گرمای طاقت‌فرسای بالای ۴۰ درجه را مدنظر نداشته و سعی بر آن داشتند که با فرافکنی و تشویش اذهان عمومی، زحمات نیروهای درگیر در حریق را وارونه جلوه دهند.

وی به جُرم حریق عمدی در جنگل که ۳ تا ۶ سال حبس دارد گریزی زد و ادامه داد: منطقه مورد حریق دارای پوشش علفی، بوته‌زار و صخره‌ای بوده و خوشبختانه پوشش جنگلی در آن منطقه ضعیف است.

نجفی از حضور فعال نعمتی فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت، فرمانده انتظامی شهرستان، بخشداران، دهیاران، جوامع محلی و همه افرادی که در این اطفاء حریق سرسختانه پای‌کار بودند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین