کد خبر: ۶۹۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
نماینده کارولینای جنوبی:

ترامپ در حزب جمهوری‌خواه آینده‌ای ندارد

یک قانونگذار آمریکایی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده میراث خود را مخدوش کرده است و در حزب جمهوری‌خواه آینده‌ای ندارد.
ترامپ در حزب جمهوری‌خواه آینده‌ای ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«نانسی میس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز تاکید کرد که ترامپ و برخی از متحدانش مستقیما مسئول حمله هوادارانشان به کنگره هستند.

میس در پاسخ به این سوال که آیا وی فکر می‌کند که ترامپ در حزب جمهوری‌خواه آینده ای دارد، گفت: فکر نمی‌کنم. چگونه می‌توان از چیزی که غیرقابل دفاع است، حمایت کرد. اتفاقی که هفته گذشته رخ داد تراژدی ملی بود.

وی که سال ۲۰۱۶ در ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت می‌کرد، از اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در زمینه اقتصاد، کاهش مالیات‌ها و توسعه واکسن کرونا حمایت کرد اما گفت که وی میراث خود را «مخدوش کرد.»

ترامپ در فراخوان روز ۱۷ دی‌ماه، به هواداران خود گفت به سمت کنگره حرکت کنند و صدای خود را به نمایندگان مجلس که در حال شمارش و تایید پیروزی جو بایدن بودند برسانند.

این مساله باعث شد تا هواداران ترامپ به ساختمان کنگره وارد شوند و در جریان آن، پنج نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب درست یک هفته پس از شورش ۱۷ دی‌ماه هواداران رئیس جمهوری آمریکا و یورش آنها به کنگره این کشور، ترامپ را با ۲۳۲ رای موافق و ۱۹۷ رای مخالف استیضاح کرد.

با این استیضاح، ترامپ تنها رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است که در مدت چهار سال، ۲ بار استیضاح شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین