کد خبر: ۶۹۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
با حصور در دادگاه

نتانیاهو تمام اتهامات فساد را رد کرد/ تظاهرات مخالفان نخست وزیر مقابل دادگاه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) برای پاسخگویی درباره اتهامات مربوط به فساد در دادگاه حاضر شد.
نتانیاهو تمام اتهامات فساد را رد کرد/ تظاهرات مخالفان نخست وزیر مقابل دادگاه
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) و حدود شش هفته قبل از انتخابات پارلمانی چهارم، مقابل دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات درخصوص فساد حاضر شد و تمام این اتهامات را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، متهمان دیگر در پرونده‌های فساد به اتهام دادن رشوه در دادگاه حاضر شدند.

نتانیاهو خواسته بود تیم وکلای مدافع وی فقط در دادگاه حضور یابند و وی شخصا حضور نداشته باشد اما این دادگاه درخواست وی را رد کرد.

این دومین جلسه‌ای است که نتانیاهو شخصا در آن حضور می‌یابد. دادگاه رژیم صهیونیستی جلسه محاکمه وی را به دلیل محدودیت‌های کرونایی به امروز موکول کرد.

همچنین تظاهراتی علیه نتانیاهو در مقابل دادگاه مرکزی قدس شکل گرفت و نیروهای امنیتی در آنجا مستقر شدند. ده‌ها تن نیز در مقابل منزل رسمی نتانیاهو در قدس تجمع کردند. بنیامین نتانیاهو در یک پیام ویدیویی از طرفداران خود خواسته به دلیل نگرانی های ناشی‌ از کرونا، تجمعی برگزار نکنند.

جلسه دادگاه نتانیاهو در زمانی حساس برگزار می‌شود که اراضی اشغالی قرار است ماه آینده انتخابات عمومی برگزار کند. این چهارمین انتخاباتی است که طی دو سال برگزار می‌شود.

نتانیاهو و همسرش سارا در چهار پرونده متهم به فساد ، رشوه و کلاه برداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی شده‌اند؛ آن‌ها در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام "ارنون ملچن" از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند.

در پرونده "۲۰۰۰" هم نتانیاهو به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود وجهه نخست‌وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه، در قبال تعطیلی روزنامه "اسرائیل هیوم" رقیب یدیعوت آحارونوت متهم است.

پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده، به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" است و گفته می‌شود خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است. این پرونده مربوط به تبانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شائول آلویچ، مالک شرکت "بیزک" است که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است.

این اولین بار در تاریخ اسرائیل است که رهبر یک دولت در حال حکومت محاکمه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین