کد خبر: ۶۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

سناتور جمهوریخواه استیضاح ترامپ را با "محاکمات نمایشی" در شوروی مقایسه کرد

سناتور جمهوریخواه ایالت لوییزیانای آمریکا به دموکراتهای این کشور از بابت سرعتی که در مجلس نمایندگان برای رای دادن به استیضاح دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی به خرج دادند، انتقاد کرد و روند استیضاح ترامپ را با "محاکمه‌های نمایشی" که امثالش در اتحاد شوروی سابق یافت می‌شد، مقایسه کرد.
سناتور جمهوریخواه استیضاح ترامپ را با
آفتاب‌‌نیوز :

بیل کسیدی، سناتور جمهوریخواه ایالت لوییزیانا در گفتگو با چاک تاد، در یک برنامه شبکه ان.بی.سی اظهار کرد، معتقد است که دموکراتها در تدارکشان برای استیضاح دونالد ترامپ پیش از رای گیری ماه گذشته میلادی "به شدت ضعیف عمل کردند". این در حالی است که ۱۰ نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز به همراه دموکراتها به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق از بابت اتهام تحریک به شورش در تاریخ ششم ژانویه در کنگره رای مثبت دادند.

به گزارش پایگاه هیل، کسیدی گفت: رئیس جمهور آنجا نبود. به او اجازه رایزنی داده نشد. آنها مدارک را جمع آوری نکردند. در عرض پنج ساعت قضاوت کرده و سپس بوم! او استیضاح شد.

او ادامه داد: "حالا به من گفته شده که در زمان رسوایی واترگیت، در زمان استیضاح‌های کلینتون، انبوهی اطلاعات وجود داشت. حالا در این مورد یک ویدیو وجود داشت، رویه‌ای وجود نداشت. می‌دانید منظور من این است که اگر این اتفاق در اتحاد شوروی می‌افتاد، شما آن را محاکمه نمایشی می‌خواندید."

کسیدی در ادامه اظهاراتش ادعا کرد، در پشت رای مجلس نمایندگان به استیضاح "رویه قابل دفاع" وجود نداشت. کسیدی به رغم این توصیفات و انتقادات از فرآیند استیضاح، ادعا کرد که در این مورد همچون یک قاضی بی طرف عمل خواهد کرد.

آدام شف، نماینده دموکراتی که مدیر ارشد محاکمه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ بود، در پاسخ به این اظهارات کسیدی به شبکه ام.اس.ان.بی.سی توضیح داد، سرعت به خرج دادن مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ نتیجه "احساس واقعی فوریت بود به این خاطر که رئیس جمهور سابق اوباشی را تحریک کرد که به کنگره حمله کرده و این حمله منجر به کشته شدن و مرگ پنج نفر شد."

اظهارات این سناتور جدیدترین نشانه از این است که تلاشهای دموکراتها برای محکوم کردن ترامپ از بابت تحریک به اغتشاش ششم ژانویه در کنگره با جدالی سخت در سنا مواجه خواهد شد و برای این محکومیت آنها نیاز به جلب رای مثبت ۱۷ جمهوریخواه دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین