کد خبر: ۷۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

ممنوعیت تردد در محور نایین- اردکان تا اطلاع ثانوی

جانشین رئیس پاسگاه پلیس راه نایین- یزد از مسدود بودن محور شرق اصفهان به دلیل توفان شدید شن خبر داد.
ممنوعیت تردد در محور نایین- اردکان تا اطلاع ثانوی
آفتاب‌‌نیوز :

از پنجشنبه عصر توفان شن در شرق استان اصفهان آغاز و سبب بروز تصادف و کشته و زخمی شدن تنی چند از هموطنان مان در محورهای مواصلاتی شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این باره گفت: وقوع تندباد و طوفان در مناطق شرقی استان از صبح روز پنجشنبه آغاز شده و در چوپانان این گرد و غبار با پدیده طوفان سرخ به وقوع پیوسته است.

وی افزود:جنس خاک در آن منطقه به صورت رس است و گرد و غبار با ذرات خاک توام می‌شود و باعث ایجاد چنین توفان‌هایی می‌شود.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تندبادی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در چوپانان، انارک، جندق، نایین و سیمیرم و پادنا روز پنجشنبه رخ داد و خساراتی به شبکه‌های برق وارد و برخی مسیر‌ها هم بسته شد. شرایط توفانی لحظه‌ای و وزش شدید باد در مناطق شرقی ادامه دارد.

۱۰ مصدوم و یک کشته در تصادف تریلی با سواری در جاده عقدا-نایین

تداوم توفان شن سبب بروز تصادفات جاده به دلیل کاهش افق دید شده است. بنابر اعلام اورژانس استان اصفهان (شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰)در حادثه برخورد سواری با تریلی در جاده عقدا به سمت نایین ۱۰ نفر شامل ( ۷ آقا ،یک خانم و دو کودک) مصدوم شدند . در این حادثه متاسفانه یک دختر بچه ۴ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

به دلیل شدت طوفان امکان دسترسی نیروهای امدادی به محل حادثه نبود که ۱۰ مصدوم توسط خودروهای عبوری به پلیس راه منتقل و از آن‌جا با ۲ آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شدند.

مسدود شدن جاده نایین به اردکان

تداوم توفان شن و تصادف امروز مسئولان را بر آن داشت تا مانع حرکت خودروها در محور مواصلاتی نایین به اردکان یزد بشوند. سروان سیروس رحمانی نسب جانشین رئیس پاسگاه پلیس راه نایین- یزد در اینباره گفت: محور نایین به اردکان به دلیل توفان شدید شن مسدود است.

وی ادامه داد: از شهروندان و هموطنان عزیز می خواهیم تا اطلاع ثانوی در حوزه استحفاظی نایین تردد نکنند، چراکه توفان شن اجازه دید مناسب و حرکت را به رانندگان نمی دهد.

امداد رسانی به ۱۵۰ حادثه دیده طوفان در محور اردکان به نایین

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان نیز از امداد رسانی به ۱۵۰ فردحادثه دیده از توفان محور اردکان به نایین خبرداد.

جواد کمال آبادی گفت: در پی طوفان امروز که موجب کاهش دید افقی رانندگان و مسدود شدن محور اردکان به نایین شد، یک تیم تخصصی امداد و نجات جاده‌ای از پایگاه امامزاده سید نورالدین اردکان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۰ صبح امروز با اعلام خبری مبنی بر وقوع توفان و گرد و خاک در طول مسیر محور اردکان به نایین، نیرو‌های امدادی هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

کمال آبادی تاکید کرد: لازم است شهروندان هشدار‌های مربوط را جدی بگیرند، چرا که با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌ها می‌توان از بروز برخی حوادث و خسارات احتمالی ناشی از آن جلوگیری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین