کد خبر: ۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما صادر کرد:

دستور توقف پخش مجموعه "بزنگاه"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی دستور توقف پخش مجموعه تلویزیونی "بزنگاه" را صادر کرد. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب،روابط عمومی شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد با توجه به اعتراض‌های گسترده مردمی و بسیاری از نخبگان و کارشناسان دلسوز حوزوی و دانشگاهی و انتقاد قبلی رئیس شورا از ادامه هنجارشکنی‌های غیراخلاقی و غیرشرعی و حتی غیرقانونی "بزنگاه"، دستور توقف پخش آن در نامه حسین مظفر به عزت‌الله ضرغامی ابلاغ شد.

در نامه رئیس شورای نظارت به ضرغامی آمده است: «گرچه رسالت صدا و سیما به عنوان مهمترین دستگاه فرهنگی ارتقای دانش و بینش و منش عمومی جامعه و گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب به مخاطب است، ولی محتوای برخی سریال‌ها نه تنها در این راستا نبوده بلکه به عاملی برای رخنه و شکافی برای تهاجم فرهنگی و آسیب‌رسانی بر پیکره فرهنگ و دین مبدل شده است».

حسین مظفر تعریف نشدن صحیح و منطقی طنز و مساوی دانستن آن با هجو و لغو و تمسخر و رواج فحاشی و الفاظ زشت و هنجارشکنی غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرعرفی در برخی سریال‌ها را از جمله مصادیقی دانست که ضمن مغایرت با منویات مقام معظم رهبری در باب کارکرد طنز در رسانه ملی با معیارها و ملاک‌های برنامه‌سازان سازمان نیز مغایر است.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در پایان از ضرغامی خواسته با توجه به تخلف‌های انجام شده و انتقادهای شدید مردم، نسبت به توقف پخش مجموعه "بزنگاه" اقدام عاجل انجام و نتیجه به شورا اعلام شود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۱
0
0
با سلام
لطفا شورای نظارت و به ویژه آقای مظفر بگویند، الحق و الانصاف،بزنگاه بیشتر بد آموزی دارد یا تمامی مجموعه های ساخت مهران مدیری؟
اینهمه فرهنگستان برای حفظ ربان فارسی زحمت می کشه، بعد یکدفعه مهران مدیری با یک مجموعه سراسر هجو سروکلش پیدا میشه و کلی واژگان جدید میریزه تو جامعه. مثلا فرق میکنه، تبدیل میشه به فرق فوکوله و الا ماشاالله از این واژگان تولیدی مهران مدیری.
به نظر من که بزنگاه بد آموزی که نداره هیچ،تازه خانواده ها رو هم نسبت به مساله اعتیاد هوشیارتر میکنه. خواهش میکنم جلوی این سریال رو نگیرید.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۷
0
0
با سلام
به نظرم مسولين ساخت برنامه هاي طنز مي خواهند با ساخت اين مجموعه ها مردم را بخوندانند و خوشحال كردن مردم كار بزرگيست ولي كمي بيشتر جنبه هاي ادبي را در نظر بگيرند متشكر ميشويم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین