کد خبر: ۸۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
رئیس هیأت کمیسیون اروپا در بنگلادش اعلام کرد:

نظارت اتحاديه اروپا بر انتخابات بنگلادش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است، بار دیگر افرادی را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی بنگلادش که 18 دسامبر (28 آذر) برگزار می‌شود، اعزام کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کمیسیون اروپا - بازوی اجرایی اتحادیه اروپا- روز سه‌شنبه اعلام کرد: «این تصمیم پس از آن اتخاذ شد، که بنگلادش این ماه مقررات حالت فوق‌العاده را در این کشور کاهش داد».

«استفان فروواین»، رئیس هیأت کمیسیون اروپا در بنگلادش، خبر داد: «در مجموع حدود 150 ناظر اتحادیه اروپا در روز برگزاری انتخابات حضور خواهند داشت».

وی افزود: «گروه اصلی ناظران انتخاباتی متشکل از 10 کارشناس انتخاباتی 10 نوامبر (20 آبان) در بنگلادش مستقر شدند، تا ارزیابی خود را درباره روند انتخاباتی در این کشور، هماهنگ کنند».

ناظران انتخاباتی تا 3 هفته پس از برگزاری انتخابات در بنگلادش باقی می‌مانند، تا بر دوره پس از انتخابات و شمارش آرا نیز نظارت داشته باشند.

فعالیت ناظران انتخاباتی کمیسیون اروپا ژانویه 2007 در پی به‌وجود آمدن هرج‌و‌مرج سیاسی بین گروه‌های مختلف در خصوص انتخابات سراسری 22 ژانویه (3 بهمن) آن سال به حال تعلیق در آمد. انتخابات سراسری در آن سال لغو و از 11 ژانویه 2007 (22 دی) در بنگلادش وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.

دولت موقت بنگلادش 3 نوامبر (13 آبان) حالت فوق‌العاده را کاهش داد، تا زمینه فعالیت‌های سیاسی مرتبط با انتخابات مانند برگزاری دیدارها و تجمع‌ها فراهم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین