کد خبر: ۸۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

سرعت وزش باد در اردبیل به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در برخی مناطق استان اردبیل به ۱۳۷ کیلومتر در ساعت رسید.
سرعت وزش باد در اردبیل به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش محمدی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با وجود اینکه وزش باد با سرعت کنونی را تجربه کرده‌ایم، ولی از آنجا که بارندگی در حد قابل قبول و زمین دارای پوشش گیاهی بوده، شاهد این حجم از گرد و غبار نبودیم.

وی با بیان اینکه امسال میزان بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت ۴۸ درصد کاهش یافته است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکی زمین‌های کشاورزی گرد و غبار ناشی از وزش باد دارای منبع محلی و برخاسته از زمین‌های کشاورزی و یا احتمالا معادن است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل یادآورشد: با توجه به وظیفه ذاتی هواشناسی، هشدارهای سطح زرد و نارنجی از روز پنج‌شنبه اطلاع رسانی و وزش باد با این سرعت پیش بینی شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه احصا وضعیت خشکی زمین و بروز گرد و غبار ناشی از وزش باد از سوی هواشناسی اطلاع رسانی شده بود و ضرورت داشت دستگاه‌های ذی ربط در خصوص مخاطرات ناشی از گرد و غبار اطلاع رسانی‌های لازم را به عمل آورده و تصمیمات لازم قبل از وقوع گرد و غبار اتخاذ می‌شد.

مدیر کل هواشناسی استان گفت: روند کاهشی غلظت گرد و غبار از ساعت ۲۲ امشب آغاز و با ورود سامانه پرفشار بارشی در ساعت ۹ الی ۱۰ صبح فردا روند گرد و غبار فروکش می‌کند و شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین