کد خبر: ۸۴۶۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی:

زمان مذاکره و پایان جنگ اوکراین فرا رسیده است

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در ابتدای مراسم استقبال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از هیأت رهبران میانجی‌گر آفریقایی، اعلام کرد که زمان آغاز مذاکرات و پایان دادن به جنگ در اوکراین فرا رسیده است.
زمان مذاکره و پایان جنگ اوکراین فرا رسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

سیریل رامافوسا گفت: قاره آفریقا در مذاکرات اوکراین توسط هفت کشور نمایندگی می‌شود و می‌توانیم سهم مثبتی در این روند داشته باشیم. ما این مشارکت را با احترام زیاد برای هر دو کشور انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی افزود: اعضای هیأت‌های هفت کشور قاره آفریقا به عنوان هیأت میانجی‌گر آفریقایی به این نتیجه رسیده‌اند که زمان آن فرا رسیده است دو طرف روسیه و اوکراین مذاکرات را آغاز کرده و به این جنگ پایان دهند، زیرا ادامه آن منجر به بی‌ثباتی و آسیب به کشورهای مختلف جهان می‌شود.

هیأت متشکل از سران چند کشور آفریقایی با هدف میانجی‌گری در برقراری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، روز شنبه برای ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وارد سنت‌پترزبورگ شدند.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که رهبری این هیأت را بر عهده دارد، روز شنبه پیش از همه اعضا با هدف یافتن راهی برای صلح میان مسکو و کی‌یف، وارد سنت‌پترزبورگ شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین