کد خبر: ۸۶۹۵۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
ایران گفته گروه‌های مقاومت در منطقه به طور مستقل عمل می‌کنند

جزئیات پیام آمریکا به ایران درباره جنگ غزه به روایت یک مقام دولتی

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به ادعای تهدیدآمیز جو بایدن پاسخ داد و نوشت: پیام‌های ارسالی آمریکا نه خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نه چیزی جز درخواست و تقاضا از ایران.
جزئیات پیام آمریکا به ایران درباره جنگ غزه به روایت یک مقام دولتی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور طی نوشتاری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: «پیام‌های ارسالی آمریکا نه خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نه چیزی جز درخواست و تقاضا از ایران. اگر بایدن فکر می‌کند که به ایران هشدار داده بهتر است از تیمش بخواهد متن نهایی پیام‌ها را به وی نشان دهند.

 بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات اخیر فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که طی پیامی به کشورمان، ایران را تهدید کرده است.

بایدن گفته بود که اگر نیروهای مورد حمایت ایران به مواضع نیروهای نظامی آمریکا در منطقه حمله کنند، پاسخ قاطعی خواهد داد و ایران باید آماده باشد.

خبرگزاری دولت(ایرنا) نیز در واکنش به تهدید بایدن، نوشت: آمریکا اولین پیام‌های خود را در روز‌های ابتدایی جنگ به ایران و مقاومت ارسال کرد و همچنان با وجود گذشت دو هفته از آن، این پیام‌رسانی‌ها ادامه دارد. تاکنون بیش از دو پیام از سوی آمریکا به ایران و ده‌ها پیام از سوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی به مقاومت منطقه به خصوص حزب‌الله لبنان رسیده است. این پیام‌های شامل دو محور اصلی بوده است؛ اول اینکه آمریکا در این پیام‌ها ادعا می‌کند به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست و دوم آنکه واشنگتن از ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه خواسته است از خود خویشتن‌داری نشان دهند. ایران همچنین صراحتا گفته است که گروه‌های مقاومت در منطقه به طور مستقل عمل می‌کنند و در قبال تصمیمات خود تابع دستور تهران نیستند؛ کمااینکه طوفان الاقصی بدون پشتیبانی ایران و به صورت درون‌زا توسط نیرو‌های مقاومت فلسطینی طراحی و پیاده شده است؛ بنابراین ایران در مقام امر و نهی گروه‌های مقاومت منطقه نیست.

ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که تصاعد بحران و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی منجر به عصبانیت ملت‌های منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید علیه رژیم صهیونیستی و حتی آمریکا خواهد شد. اتفاقات روز‌های اخیر از عراق تا سوریه، لبنان و یمن همین مساله را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بهرام/خوزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
13
5
بهترین
پاسخ
اینکه
این همان وعده ا و انتظاری ک منتظرش بودیم.
اگ نیروهای تروریسم سنتکام از منطقه نروند و یا اگ بخواهند بمانند و در منازعات دخالت کنند منتظر حوادث شومی از ناحیه گروه های مقاومت منطقه باشند و ج.ا‌ا. امکان توصیه لازم را هم نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
10
شما درست میگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین