کد خبر: ۸۸۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کارگران و بازنشستگان با رنج و غصه زندگی می‌کنند

هشدار نسبت به عدم توجه دولت به کارگران و بازنشستگان؛ نارضایتی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بار‌ها درباره مسایل کارگری و معیشتی بازنشستگان تذکر داده شده و دولت باید جبران کند و اگر نتواند به نارضایتی اجتماعی منجر می‌شود.
هشدار نسبت به عدم توجه دولت به کارگران و بازنشستگان؛ نارضایتی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

نخستین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در کرمانشاه برگزار شد. 

علی بابایی کارنامی در ارتباط تلفنی با این مراسم گفت: مبارزه با فساد کی از مواردی است که به آن تاکید داریم و برخی فساد‌ها باعث تاسف ما است و به عنوان یک نماینده مجلس می‌گویم مجلس هر کاری که بتواند و توانسته برای شفاف سازی در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام داده است.

رئیس فراکسون کارگری مجلس ادامه داد: ما در مجلس نقش نظارتی داریم و برای سایر بخش‌ها دستگاه نظارتی وجود دارد. برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کمیسیون اجتماعی اقداماتی داشته و دو بحث را پیگیری کردیم که ساماندهی قرارداد‌های موقت و همسازی سازی حقوق کارگران در وزارت خانه‌ها بود.

نماینده ساری در مجلس ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان برای اجرا به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تعاملاتی را با دولت داشته‌ایم، همچنین در برنامه هفتم هم برای این موضوع مواردی در نظر گرفته شده تا در سه ساله ۹۰ درصد همسان سازی انجام شود.  برای معیشت کارگران است با توافق شرکای اجتماعی در شورای عالی کار مواردی پیگیری شده و به صحبت‌های وزیر هم نقد دارم.

رئیس فراکسون کارگری مجلس گفت: من به‌عنوان نماینده مجلس نمی‌پسندم که مردم ما بعد از ۴۰ سال وقتی بیمار می‌شود علاوه بر درد بیماری باید درد هزینه‌های بعد از بیماری و تحمیل هزینه‌های نارا را هم تحمل کند.

کارگران و بازنشستگان با رنج و غصه زندگی می‌کنند

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور نیز گفت: کارگران و بازنشستگان با رنج و غصه زندگی می‌کنند، این وضعیت در شأن دولت جمهوری اسلامی نیست کارگرانی که باعث پیروزی انقلاب شدند با سیلی صورت خود را سرخ کنند.

نصرالله دریابیگی در این مراسم گفت: ۷۵ درصد بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و دریافتی آن‌ها هفت، شش و یا پنج میلیون است؛ این افراد چطور باید زندگی کنند، مشکلات معیشتی بیداد می‌کند و باید در برنامه هفتم به این موضوع توجه شود.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور با اشاره به وضعیت درمان کارگران و بازنشستگان عنوان کرد: همه دولت‌ها و مدیران تامین اجتماعی خلاف قانون عمل کردند، در قانون الزام به درمان اشاره شده، اما امروز اجرا نمی‌شود، از ما پول و زیرمیزی می‌گیرند و این موضوع به استان ما اختصاص ندارد و همه جا همینطور است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم باید عدالت، تقویت تامین اجتماعی، همسان سازی، مسایل  کارگری و تقویت درمان مورد توجه قرار گیرد، این قانون باید به‌عنوان میثاق ملی تقسیم عادلانه ثروت را مطرح کند.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم گفت: بعد از انقلاب، بیش از چهل سال است که مشکلات معیشتی گریبان گیر ما است، مسئولی نیست که نسبت به شرایط آگاهی نداشته باشد.

جواد اکبری ادامه داد: افرادی که دغدغه نظام و انقلاب را ندارند از مشکلاتی که در حوزه معیشت و درمان برای ما ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند، اما گاهی چاره‌ای نداریم جز اینکه فریاد بزنیم تا بشنوند.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: افرادی که تحت عنوان مطالبه‌گر فریاد می‌زنند هدفشان این است مسئولین مشکلات را بشنوند، ضمن اینکه ما هم تمام این حرف‌ها را در جلسه رو در رو با مسئولین ارشد کشور ازجمله نمایندگان مجلس و رئیس جمهور مطرح کردیم.

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت ۲ روز در کرمانشاه در حال برگزاری است.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین