کد خبر: ۸۹۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

هشدار نارنجی/فعالیت سامانه سرد بارشی در مازندران از شنبه

اداره کل هواشناسی مازندران با اعلام هشدار جوی سطح نارنجی از فعالیت سامانه سرد بارشی از روز شنبه ۵ تا صبح دوشنبه ۷ اسفند ماه جاری خبر داد.
هشدار نارنجی/فعالیت سامانه سرد بارشی در مازندران از شنبه
آفتاب‌‌نیوز :

براساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، نوع مخاطره فعالیت سامانه سرد در استان را بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی نسبتاً شدید در دامنه‌ها، ارتفاعات و محورهای کوهستانی مه آلود همراه با بارش برف و کولاک اعلام شده است.

هم چنین پیش‌بینی شده است، منطقه اثر فعالیت سامانه سرد در مازندران، با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف در مناطق با ارتفاع بالاتر از۴۰۰ متر نیز کشیده می‌شود.

هواشناسی مازندران اثر مخاطره این سامانه سرد زمستانی را آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به‌دلیل کاهش دید، بارش و کولاک برف، یخبندان و افزایش مصرف حامل‌های انرژی به‌دلیل کاهش محسوس دما عنوان کرده است.

هم‌چنین اداره کل هواشناسی مازندران به هموطنان توصیه کرد، احتیاط لازم را در عبور از حاشیه مسیل‌ها، تردد در محورهای کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین