کد خبر: ۸۹۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
احتمال کولاک در محور‌های مواصلاتی

هشدار هواشناسی لرستان؛ منتظر برف و باران باشید

 مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با ورود سامانه بارشی به این استان احتمال کولاک برف در محور‌های مواصلاتی لرستان وجود دارد.
هشدار هواشناسی لرستان؛ منتظر برف و باران باشید
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز مرادپور امروز (چهارم اسفند ماه) از ورود سامانه بارشی از فردا شب به لرستان خبر داد و اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی استان، هشدار زرد صادر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی، نیمه شرقی استان تحت تاثیر بیشتر قرار می‌گیرد، ادامه داد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار برف در مناطق سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، در نواحی مستعد احتمال رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، کاهش دما از جمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: سامانه بارشی یادشده صبح دوشنبه از استان خارج می‌شود.

مرادپور گفت: با ورود سامانه بارشی به لرستان، احتمال بروز مخاطراتی مانند لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی کوهستانی، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: در این شرایط، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی نکردن، محافظت از تاسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین