کد خبر: ۸۹۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

قلعه‌نویی: حداقل باید به فینال صعود می‌کردیم

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید هنوز شکست ایران مقابل قطر را هضم نکرده است.
قلعه‌نویی: حداقل باید به فینال صعود می‌کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه‌نویی در حاشیه بازی پیشکسوتان در استادیوم راه آهن در جمع خبرنگاران حضور یافت و در ابتدای مصاحبه گفت: در درجه اول ما گله‌مند و ناراحت هستیم، گله‌مند به این خاطر که چند سال پیش سیل آمد، اما مسئولان باید فکری می‌کردند که تکرار نشود. ناراحت هم برای اینکه هموطنانمان را از دست دادیم، امیدواریم روزی برسد که این مشکلات برای هموطنان به وجود نیاید.

وی افزود: در همین راستا وظیفه خودمان دانستیم با کمک تیم هنرمندان و پیشکسوتان راه آهن، یک بازی را بگذاریم و کمک انجام دهیم.

او سپس در مورد درخواست‌ها مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی عنوان کرد: ما یک بار دیگر باید از مردم عذرخواهی کنیم فقط به این خاطر که نتوانستیم مثل بازی ژاپن مردم را خوشحال کنیم. در رابطه با سوال شما، فوتبال دنیا و خصوصا فوتبال ایران، نتیجه‌گراست. تولید بازیکن و بازیکن‌سازی برعهده تیم ملی بزرگسالان نیست و باید باشگاه‌ها و تیم‌های پایه بازیکن‌سازی کند تا تیم ملی مورد استفاده قرار دهد. مشکل دیگر هم خلا بازی بین‌المللی برای بازیکنان جوان است.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما یک آمار دادیم که بازیکنان جوان کشور‌های ژاپن و چهار کشور را با خودمان مقایسه کردیم، آن‌ها بیش از ۱۰۰ بازی بین‌المللی دارند و ما ۲۸ بازی. باید بر اساس موقعیت و شرایط مملکت برنامه‌ریزی کنیم. من آدمی نیستم که نداری‌ها را بگویم، مسئولیتی قبول کردم و با همه مشکلات باید کار را جلو ببریم. ما بازی با قطر هم کم شانس و بدشانس بودیم و اتفاقات فوتبال باعث شد به فینال صعود نکنیم. حداقلش این بود که ما به فینال صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به مصاحبه علی دایی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که علی دایی شناسنامه فوتبال ماست و باید کاری می‌کردند که علی دایی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. همه ساختار ایران مشکل دارد، نه فقط در ورزش و فوتبال، کلا در همه چیز. همین بحث سیل و دغدغه معیشتی مردم را ببینید، فوتبال از این قاعده مستثنی نیست. ما باید نگاه مملکت‌داری و نگاه نسبت به مردممان را عوض کنیم، مخصوصا در بخش اقتصادی.

او در پاسخ به این سوال که بعد از یک ماه، آیا توانسته با حذف ایران کنار بیاید؟ توضیح داد: من یک فیلمی جدیدا دیدم، ما چند موقعیت در سه قدم و شش قدم نزدیم. حسین کنعانی، مهدی طارمی، رضا اسدی و... موقعیت داشتند و یک صحنه هم فکر کنم دقیقه ۴۵ می‌توانست پنالتی اخراج باشد. هنوز این شکست برای من قابل هضم نیست و سخت است. اما ما کارمان را انجام دادیم، از بازیکنان هم نهایت تشکر را می‌کنم. ۴۳ روز شما در اردو باشید سخت است، کاش ۵۰ روز می‌شد، اما سخت بود. بازیکنان ما کوچکترین مسئله حاشیه‌ای نداشتند.

امیر قلعه‌نویی در خصوص احتمال حضور افشین قطبی در تیم ملی گفت: من همین الان به آقای مظلومی گفتم که تیم ملی برای همه است. برای من که نیست، من هم میهمانم. یک روز من هستم و یک روز دیگر آقای دایی، قطبی و... است. الان قرارداد کادر به پایان رسیده و به هر حال دریافتی همکاران محترم زیر ۵۰ درصد بوده است. ببینید این مربیان چقدر عاشق ایران هستند که اینطور بدون چشمداشت زحمت کشیدند. دستمزدشان هم خیلی پایین است و شاید یک دستیار و مربی، بیشتر از مربیان تیم ملی دستمزد داشتند.

وی افزود: این مسائل حل شود بالاخره آقای افشین قطبی جزو بزرگان فوتبال ایران است و از نظر فنی آمار بسیار خوبی داشته و تجارب بین‌المللی داشته و امیدوارم بیاید به فوتبال ایران کمک کند. ایشان یک شرایطی دارد و فدراسیون هم یک شرایط دیگر.

سرمربی تیم ایران شایعه تغییر در دستیارانش و کنار گذاشتن برخی از مربیان را تکذیب کرد و گفت: این عزیزان جزو همکاران خوب، فنی، با معرفت، با صداقت و عاشق ایران بودند. شما دیدید چقدر مخلصانه کار کردند.

قلعه‌نویی در مورد مینی‌کمپ‌های تیم ملی عنوان کرد: ما یک مینی‌کمپ گذاشتیم و حالا دیدید این بازیکنان بعد از آن چقدر بیشتر بازی کردند و چقدر خواهان پیدا کردند. ما دوست داریم از این مینی کمپ‌ها استفاده کنیم و باشگاه‌ها نیز به خاطر منافع ملی همکاری خواهند کرد.

او همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون درخشش احمد نوراللهی و احتمال بازگشت او، اظهار داشت: ببینید آقای نوراللهی از نظر فنی مشکلی نداشت و در همه اردو‌های ما بود و در خیلی اردو‌ها بازی کرد، اما یک رفتاری داشت که فعلا مشکل دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به این اردو دعوت خواهد شد، ابتدا خندید و سپس در جمله کوتاه گفت: توکل بر خدا!

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین