کد خبر: ۹۰۳۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸

جنبش عدم تعهد حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران را محکوم کرد

نمایندگان ۱۲۱ کشور عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک در بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق را شدیداً محکوم کرده و با مردم و دولت ایران و خانواده قربانیان، اعلام همبستگی و همدردی کردند.
جنبش عدم تعهد حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حمله موشکی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق از سوی ۱۲۱ کشور عضو جنبش عدم تعهد محکوم شد.

نمایندگان ۱۲۱ کشور عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک در بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیداً محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده قربانیان این حمله، اعلام همبستگی و همدردی کردند.

در این بیانیه آمده است که چنین حملاتی علیه اماکن و نمایندگان دیپلماتیک، به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و نقض فاحش حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین اصول بنیادین ناظر بر مصونیت اماکن و نمایندگان دیپلماتیک ذیل کنوانسیون حقوق دیپلماتیک (۱۹۶۱)، کنوانسیون حقوق کنسولی (۱۹۶۳) و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی شامل نمایندگان دیپلماتیک (۱۹۷۳) است.

در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق هفت تن از مستشاران نظامی ایران و ۶ شهروند سوریه‌ای به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین