کد خبر: ۹۰۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب و شمال کشور را تشریح کرد.
آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور
آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش‌ کم سابقه باران بودیم، به‌طوریکه میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود۱۰۰ میلی متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده است. بارش‌هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر ‌۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۳۰۰روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و ...  ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند. همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین