کد خبر: ۹۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت

مدیر مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باعث مرگ یک جوان بروجنی شد.
قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

میثم باباخانیان روز پنجشنبه افزود: در تماس با سامانه ۱۲۵ فرماندهی آتش‌نشانی گزارش گازگرفتگی در بروجن اعلام شد که تیم امداد و نجات ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی آتش نشانی بروجن، وی گفت: پس از حضور تیم‌های اورژانس در محل، مشخص شد که مدتی از مرگ این شهروند گذشته است.

به گفته کارشناسان، گاز مونوکسیدکربن با توجه به اینکه بدون بو، رنگ و طعم است و محرک به شمار نمی‌رود و موجب سوزش چشم‌ها نمی‌شود علامت هشدار دهنده‌ای ندارد و اگر نکات ایمنی رعایت نشود، احتمال مسمومیت با آن زیاد است.

مسمومیت در کوتاه‌مدت به ویژه در کودکان سبب تهوع، استفراغ و اسهال و در طولانی‌مدت سبب افزایش تپش قلب، کاهش هوشیاری، کما و مرگ می‌شود.

گاهی گاز مونوکسیدکربن اگرچه در فضا پخش است، اما به سبب اینکه هوا تهویه می‌شود، ایجاد مسمومیت نمی‌کند، اما به مرور زمان سبب کاهش ضریب هوشی و حافظه می‌شود از همین رو به جد توصیه می‌شود که نسبت به استفاده از بخاری‌های بدون دودکش پرهیز و در خصوص باز بودن کلاهک دودکش‌ها اطمینان حاصل شود.

در صورت مواجه با افرادی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده‌اند باید در ابتدا فرد را به هوای آزاد انتقال داد و اگر فرد هوشیاری یا تنفس نداشت احیای قلبی عروقی برای آن انجام داد و در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفت.

شهرستان بروجن در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین