کد خبر: ۹۰۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران

«کسی که از ایران خارج می‌شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاورد‌های امروز چینی‌ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشور‌های دیگر رفته‌اند. باید نگاه به کلمه فرار مغز‌ها یا فرار از کشور را باید برداشت.»
معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است، ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می‌رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو وی افزود: کسی که از ایران خارج می‌شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است.

دهقانی گفت: قسمت بزرگی از دستاورد‌های امروز چینی‌ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشور‌های دیگر رفته‌اند. باید نگاه به کلمه فرار مغز‌ها یا فرار از کشور را باید برداشت.

وی در ادامه گفت: هر کسی که از کشور خارج می‌شود و یا کسی که وارد کشور می‌شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین