کد خبر: ۹۰۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
محسن رضایی: شهادت به نظام اسلامی معنا می‌بخشد

ایران چند موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک کرد؟ / روایت چدید محسن رضایی

رضایی گفت: سختی‌های دفاع مقدس موجب اقتدار امروز کشور شد؛ اقتداری که اخیرا گوشه‌ای از آن را در عملیات وعده صادق دیدیم. هدف عملیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق فروریختن اقتدار ایران بود. تدبیر فرماندهان نیرو‌های مسلح و در راس آن فرماندهی کل قوا با پاسخ هوشمندانه، نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کرد. هدف قرار دادن آن پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی حاوی معنی خاصی بود. این سطح پاسخ و قدرت نمایی به رژیمی بود که دارای بمب اتم است و حال آنان می‌دانند که ایران در مقابل هیچ دشمنی حتی اگر اتمی باشد بی پاسخ نخواهد بود. این اقتدار و عظمت مدیون همان سلحشوری‌های رزمندگان در دفاع مقدس و دلاوری‌های مدافعان حرم است. مردم غیور ایران با تمام وجود و تار و پودشان پای دفاع از خاک وطنشان ایستادند.
ایران چند موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک کرد؟ / روایت چدید محسن رضایی
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته سردار محسن رضایی، در عملیات وعده صادق با اطلاع از توانایی اسرائیل در زدن تعدادی از موشک‌ها، ما علاوه‌بر پاسخ دادن باید قدرت‌نمایی هم می‌کردیم؛ بنابراین ۱۶۲ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کردیم و در عین حال که پاسخ دادیم یک قدرت‌نمایی هم شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از خودگذشتگی و شهادت رزمندگان به نظام اسلامی معنا بخشیده و موجب اقتدار کشور شده است.

محسن رضایی روز پنجشنبه در چهارمین یادواره گرامیداشت شهدای منطقه عملیاتی حاج عمران در پادگان حمزه خرم‌آباد با بیان اینکه لرستان پای شهادت و دفاع از کشور ایستاده است اظهار کرد: جنگ خوشایند نیست و افراد ضد بشری آن را به راه می‌اندازند، اما دفاع، مقدس‌ترین امر می‌باشد. بیش از ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت ۳۵ میلیون نفری ایران در زمان دفاع مقدس آواره شدند، اما از خودگذشتگی رزمندگان باعث شد اکنون ایران با اقتدار در مقابل دشمنان ایستادگی کند. همه جهان امروز اذعان می‌کنند که این مقاومت اعجاب انگیز در منطقه کوچک نوار غزه، الهام گرفته از دلاوری‌ها و مقاومت بی همتای رزمندگان ایران در دفاع مقدس و لبنان است.

وی افزود: ایثارگری رزمندگان در عملیات حاج عمران نمونه‌ای از هزاران مورد می‌باشد. اوج سلحشوری رزمندگان تیپ ۵۷ در منطقه حاج عمران بود و این عملیات یکی از سخت‌ترین عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس بود.

رضایی با اشاره به تقدیم ۳۵۵ شهید لرستانی در عملیات حاج عمران اظهار داشت: ما با شهادت زنده می‌شویم، بزرگ می‌شویم، معنا پیدا می‌کنیم و سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم و در مقابل اقتدار را به دست آورده ایم. رژیم صهیونسیتی در اقدامی بزدلانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و سربازان مخلص ایران اسلامی را به شهادت رساند، تصور می‌کنند نظام مقتدر اسلامی تضعیف شده است، اما دیدیم که چگونه پاسخ دندان شکن با وعده صادق داده شد. لرستان نیز با تمام وجود از ایران اسلامی دفاع کرده و شهیدان معظم را از اقشار مختلف، تقدیم انقلاب نموده است.

وی به حضور دانشجویان، دانش آموزان و نیرو‌های مسلح استان در این یادواره اشاره کرد و یاد و خاطره «امیر بیرانوند» از فرماندهان لشکر ۸۴ خرم آباد را گرامی داشت.

سال ۶۵، لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در عملیات حاج عمران توانست با اهدای بیش از ۳۰۰ شهید ارتفاعات ۲۵۱۹ تپه شهدا و تپه شهید صدر را تصرف کند و جلوی پیشروی دشمن بعثی را بگیرد.

وی گفت: لرستان را باید با حاج عمران و قله ۲۵۱۹ شناخت و اینکه مردم لرستان همیشه در صحنه و پای کار انقلابند. ما در اوج تنهایی از کشور و خاک خود در مقابل تجاوز و حمله رژیمی دفاع کردیم که از حمایت ۳۵ کشور برخوردار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین