کد خبر: ۹۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸

طوفان و سیل در راه ایران است؟

فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد در شمال شرق، سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال غرب تشدید می‌شود و هشدار نارنجی را به همراه دارد.
طوفان و سیل در راه ایران است؟
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز یکشنبه (۳۰ ادریبهشت) در نوار شرقی خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان و گیلان رگبار باران گاهی وزش باد پیش‌بینی شده‌است.»

امین حسین نقشینه افزود: «دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران رگبار باران و رعد و برق را تجربه می‌کنند.»

اثر مخاطره‌ای این سامانه لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌اب، جاری شدن سیل، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ است.

امروز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) و دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) فردا خلیج فارس مواج و متلاطم است.

نقشینه درباره هشدار نارنجی دریایی گفت: «ارتفاع امواج بین یک و نیم تا ۲ متر در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.»

مناطق جنوبی و بخش‌هایی از غرب استان تهران وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک را تجربه می‌کنند. نقشینه یادآور شد: «از روز سه‌شنبه (۱ خرداد) نفوذ سامانه بارشی به استان تهران را خواهیم داشت که آسمان ابری و در برخی ساعات بارش، رگبار و رعد وبرق را به همراه دارد. تا سه‌شنبه نوسانات دمایی استان تهران افزایشی است. اما از چهارشنبه (۲ خرداد) روند کاهشی دما را پیش‌بینی می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین