کد خبر: ۹۰۹۳۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

واکنش‌های خارجی به شهادت رییس جمهوری و هیات‌همراه

سخنگوی دولت نجات ملی یمن درباره شهادت رئیس جمهور ایران: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می‌گوییم.
واکنش‌های خارجی به شهادت رییس جمهوری و هیات‌همراه
آفتاب‌‌نیوز :

سران کشورهای خارجی به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه با ارسال پیام‌های تسلیت واکنش نشان دادند:

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در ساعت ۱ بامداد به وقت ونزوئلا در تماس تلفنی با حجت اله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود، دولت و ملت ونزوئلا بابت شهادت جناب اقای رئیسی و جناب اقای امیرعبدالهیان و همراهانشان را ابراز داشت.

مادورو همچنین خواستار اعلام مراتب تسلیت ایشان به مقام معظم رهبری و خانواده‌های محترم جناب اقای رئیسی و امیرعبدالهیان گردید.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن درباره شهادت رئیس جمهور ایران:
این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می‌گوییم.

 بیانیه نخست‌وزیر عراق در پی شهادت رئیس جمهور ایران

ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می‌داریم.

پیام تسلیت حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش
نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت‌برین جای دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم.

نخست وزیر هند: در کنار ایران هستیم
از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین