کد خبر: ۱۳۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴

خاوری با کوله‌بار اطلاعات سری، آن ور آب!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دو نماینده مجلس با اشاره به این که وزارت اطلاعات صلاحیت خاوری را تایید نکرده بود، پرسیدند: وزیر اقتصاد چرا او را منصوب کرد؟ 

عضو هیئت‌رییسه مجلس گفت: اگر قرار باشد در مورد انتصاب خاوری به مدیریت بانک ملی، ایرادی گرفته شود نباید به وزارت اطلاعات ایرادی وارد شود، چون از ابتدا وزارت اطلاعات صلاحیت وی را تایید نکرده بود. 

محمد دهقان در رابطه با اختلاس اخیر و تابعیت دو گانه خاوری، اظهار داشت: انتصاب خاوری به عنوان مدیر عامل بانک ملی به لحاظ حقوقی ایراد دارد، چرا که وزارت اطلاعات صلاحیت وی را تایید نکرده بود اما وزیر اقتصاد وی را به این سمت منصوب کرد. با وجود اینکه وزیر اقتصاد از تابعیت دوگانه خاوری خبر داشته، چه طور وی را بر این سمت منصوب کرده است. 

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: از آنجایی که خاوری تابعیت دو‌گانه‌ای داشته است، وزارت اطلاعات و وزیر اقتصاد باید در این خصوص پاسخ‌گو باشند علاوه بر این اگر وزارت اطلاعات صلاحیت خاوری را تایید نکرده و وزیر اقتصاد با بی‌توجهی به عدم تایید صلاحیت خاوری از سوی وزارت اطلاعات وی را منصوب کرده است، باید در این زمینه نیز پاسخ‌گو باشد. 

به گفته وی، اکنون خاوری کوله باری از اطلاعات محرمانه و سری کشور را در اختیار دارد و در آن سوی مرز‌ها نشسته و این‌طور به نظر می‌رسد که از ابتدا هیچ تعلق‌خاطری به ایران و مسئولیتش نداشته است، از این رو وزیر اقتصاد باید در این رابطه به مردم پاسخ دهد که با چه اطمینانی فردی که تابعیت کشور دیگری را داشته است به سمت به این مهمی منصوب کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین