کد خبر: ۱۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام

هاشمی: ديپلماسی فعال و ارزيابی عميق توطئه جديد استکبار ضروری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسی سياست‌های كلی پيرامون روابط خارجی پيگيری شد و سه بند ديگر اين سياست‌ها به تصويب رسيد. 

به گزارش آفتاب، در ابتدای اين جلسه، اعضاء به تحليل شانتاژ تبليغاتی اخير آمريكا در خصوص جمهوری اسلامی ايران با همكاری و هماهنگی قبلی با برخی رسانه‌های همسوی صهيونيستی و برخی كشورهای منطقه پرداختند و آن را محكوم كردند.

آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نيز با محكوميت اين توطئه جديد آمريكايی‌ها، تأكيد كرد: تبليغات سوء وسيع استكبار جهانی هماهنگ با اظهارات منفی مديركل آژانس هسته‌ای و گزارش گزارشگر شورای حقوق بشر، ضرورت هوشياری مردم، ديپلماسی فعال و ارزيابی عميق اين توطئه جديد استكبار را در مراكز ذی‌صلاح و شورای عالی امنيت كشور مضاعف می‌سازد.

در ادامه جلسه، تدوين سياست‌های كلی نظام، پيرامون روابط خارجی پيگيری و موارد ذيل تصويب شد:

-بهره‌گيری از ظرفيت‌های دينی و فرهنگی جهت توسعه و تعميق هويت اسلامی بر پايه قرآن و مكتب اهل بيت در ميان مسلمانان جهان 

-ترويج فرهنگ و تمدن ايرانی در جهان با رعايت ارزش‌های اسلامی و آموزشی زبان فارسی به‌ويژه در حوزه فرهنگی و تمدنی ايران بزرگ
-تقويت هويت ايرانی- اسلامی ايرانيان خارج از كشور و ايجاد زمينه‌های لازم در جهت مشاركت فعال آنان در توسعه ملی و حمايت از حقوق فردی و جمعی آنان و همچنين حقوق ايرانيان در خارج از كشور با رعايت مصالح و منافع ملی.

ادامه بررسی اين سياست‌ها به جلسه آتی مجمع موكول گرديد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین