کد خبر: ۴۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

آیت الله مجتهدشبستری: به تهران می‌روم

امام جمعه سابق تبریز گفت: هر چند به دلیل شرایط جسمانی مجبور به اقامت در تهران هستم، اما هرگز ارتباط خود با آذربایجان و مردم ولایت مدار تبریز را قطع نمی کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محسن مجتهدشبستری روز یکشنبه در دیدار خداحافظی با اقشار مختلف مردم تبریز، اظهار کرد: همچنان به عنوان نماینده آذربایجان ‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری نسبت به این خطه از ایران اسلامی احساس مسئولیت دارم و منتظر شنیدن خبرهای خوش از این دیار هستم.

وی، از مردم مومن، ولایت مدار و با بصیرت آذربایجان درخواست کرد تا ضمن حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان امام جمعه جدید، همواره در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب حاضر باشند و در برابر کسانی که درصدد ایجاد فتنه هستند، مقاومت کنند.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: رفتن من از تبریز تنها به ‌خاطر توصیه‌ های پزشکی و وضعیت جسمانی است و به ‌هیچ عنوان از کسی رنجیده‌ خاطر نیستم.

وی با اشاره به توصیه های مقام رهبری درباره اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است و باید مراقب آن بود، گفت: با سخنان اخیر معظم له نباید زیاد نگران کشور بود و من مطمئن هستم همچنان که در طول این 22 سال هر کجا راهپیمایی و جلسه ‌ای نیاز بود، مردم آذربایجان سنگ تمام گذاشتند، در آینده نیز چنین خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم آذربایجان همواره در عرصه های گوناگون پیشتاز بوده ‌اند که نمونه آن در گردهمایی عظیم 8 دی علیه فتنه گران را جهانیان مشاهده کردند.

آیت الله مجتهدشبستری خطاب به حاضران، خاطرنشان کرد: مبادا فریب برخی منافقین را بخورید، اگر دیدید یک عده می‌ خواهند افکار و عقاید مردم را تضعیف کنند و روحیه انقلابی مردم را کمرنگ نمایند، با تمام قوا در برابرشان ایستادگی کنید.

وی ادامه داد: اگر می‌ بینید در تاریخ صدر اسلام عده‌ای قلیل توانستند بر عده کثیر پیروز شوند، یا در دوران دفاع مقدس جوانان از جان خود گذشتند و با وجود تجهیزات اندک دشمن را شکست دادند، به ‌خاطر استقامت و صبرشان بود.

امام جمعه سابق تبریز افزود: مردم ایران سال‌ها در پی مشکلات اقتصادی و کینه ورزی های دشمنان در تنگناهای مختلفی قرار گرفته ‌اند اما باز مقاومت کرده‌اند، چون صبر انقلابی دارند و این صبر را از شهدای کربلا آموخته اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله مجتهدشبستری پس از 22 سال نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز به دلیل شرایط جسمانی این استان را ترک می کند و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم جایگزین وی می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین