کد خبر: ۵۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

سیاست وزارت واگذاری امور به صنوف مطبوعاتی است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از توسعه کمی و کیفی انجمن‌های صنفی، بر واگذاری امور به صنوف مطبوعاتی قانونی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد سلطانی‌فر در دیدار با برخی اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با تاکید بر توسعه فعالیت‌های صنفی تصریح کرد: سیاست کلی ما واگذاری امور به بخش خصوصی و صنوف مطبوعاتی است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی نهادهای صنفی روزنامه‌نگاری «جامعیت و مقبولیت» آنهاست، به برگزاری جلسات متعدد با انجمن‌های متنوع مطبوعاتی اشاره کرد و افزود: علیرغم اعتقاد به گسترش انجمن‌های صنفی در حوزه مطبوعات، مرجعیت این تشکل‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واگذاری امور و استفاده از نظرات کارشناسی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جلسات کارشناسی درخصوص لایحه سازمان نظام رسانه اشاره کرد و توضیح داد: جلسات بسیار خوبی با حضور اساتید ارتباطات، روزنامه‌نگاران و کارشناسان مختلف با هدف نقد و اصلاح این لایحه برگزار کردیم تا حداکثر نظرات صنف برای پیشنویس نهایی و ارائه لایحه به مجلس لحاظ شود.

سلطانی فر همچنین با اشاره به نهایی شدن راه‌اندازی کمیته حل اختلاف دعاوی رسانه‌ای، از تمرکز ویژه بر بحث آموزش خبر داد و بر آمادگی کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برای برگزاری دوره های مختلف آموزشی در تهران و تمام استان ها تاکید کرد.

بنابراین گزارش «لزوم حمایت ویژه از روزنامه‌نگاری تحقیقی با محوریت شفافیت و نظارت بر امور اجرایی کشور، امنیت روزنامه‌نگاران به ویژه در مباحث مربوط به جریان آزاد اطلاعات، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه مطبوعات، مشکلات بیمه خبرنگاران و صندوق اعتباری هنر، آموزش‌های نوین روزنامه‌نگاری، مشکلات مربوط به کاغذ مطبوعات، استفاده از ظرفیت کارشناسی انجمن در اجرای ایده‌های جدید و طرح‌های کارشناسی در حوزه رسانه» از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در این جلسه بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در ابتدای جلسه نیز گزارشی از روند دریافت مجوز و فعالیت‌های انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در قالب کمیته‌های مختلف ارائه شد که بر اساس این گزارش، انجمن اکنون ۲۳۰ عضو فعال و بالغ بر ۸۰۰ پرونده درخواست عضویت در دست بررسی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین