کد خبر: ۹۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد

از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور گرفته تا دیگر اعضای کابینه در روز‌های اخیر مدام ادعای کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را مطرح کرده و از سویی دیگر مدعی شده‌اند اگر مشکلی نیز در مملکت وجود دارد، بخاطر عملکرد دولت قبل است.
پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت رئیسی که رکورددار بیشترین نرخ گرانی و تورم، بیشترین نرخ افزایش قیمت دلار و سکه و ... در کشور است، مدعی شد که از نظر اقتصادی عملکرد بهتری نسبت به دولت روحانی داشته است.

همچنین یک ادعایی که بار‌ها از سوی رئیسی و دیگر اعضای کابینه مطرح شده بود و کارشناسان اقتصادی نیز بارها به آن پاسخ داده و رد شده بود، مسئله مقایسه نرخ رشد اقتصادی است. دولت رئیسی نرخ رشد اقتصادی دهه ۹۰ را جمع و میانگین آن را گرفته و سپس میزان نرخ رشد اقتصادی چند سال اخیر دولت خود را با آن مقایسه می‌کند و مدعی می‌شود که عملکرد اقتصادی دولت وی از دولت روحانی بهتر بوده است.  

ابتدا باید گفت که دولت روحانی یک دهه نبود و ۸ سال بود، آن دو سال قبل از روحانی نیز اگر بگوییم همین کابینه رئیسی بر سر کار بود، بیراه نگفته ایم و اینکه برای مقایسه عملکرد نرخ رشد اقتصادی یک دولت با دولت دیگر اینچنین نیست که عملکرد دو سه ساله را با عملکرد ۸ ساله دولت دیگر مقایسه کنند! ضمن اینکه دولت رئیسی هنوز به نرخ رشد اقتصادی آخرین فصل کاری دولت روحانی هم نرسیده است!

بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که یک مسابقه سیاسی _اقتصادی در تلویزیون برگزار و پرسیده شود:

پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی دهه ۹۰ در چه سالی اتفاق افتاد و به کدام دولت مربوط بود؟ نسبت دولت رئیسی با آن دولت چیست؟

بالاترین نرخ رشد اقتصادی ۳۰ سال اخیر در کدام دولت اتفاق افتاد و چقدر بود؟

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین