کد خبر: ۱۰۴۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
در خطبه‌های نمازجمعه قم

آیت‌الله امینی: تخریب افراد و ظلم به خانواده‌ها، مانع ظهور امام زمان‌(عج) می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جامعه‌ای که امام زمان(عج) مدنظر دارد، جامعه‌ای نیست که در آن حق افراد پای‌مال و آبروی آنان ریخته شود. 

پس از غیبت 54روزه آیت‌الله امینی، در جایگاه امامت جمعه قم، بار دیگر آیت‌الله امینی در این جایگاه قرار گرفت. 

آیت‌الله امینی در خطبه‌های نمازجمعه قم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، با برشمردن زمینه‌هایی که به ظهور حضرت ولی عصر(عج) منجر می شود، اظهار داشت: جامعه‌ای که امام زمان(عج) مدنظر دارد، جامعه‌ای نیست که در آن حق افراد پای‌مال و آبروی آنان ریخته شود.

وی افزود: تخریب چهره افراد و آبروریزی، بی‌عدالتی، ظلم به خانواده‌ها و ... را می‌توان از آفت‌هایی دانست، که مانع ظهور امام زمان(عج) می‌شود؛ برای تحقق ظهور باید با انجام رفتارها و اعمال اسلامی و مناسب، فضای جامعه را آماده کنیم.

امام جمعه موقت قم، با بیان این که برای ظهور باید آمادگی‌های فردی و جمعی صورت گیرد، گفت: باید پرسید که آیا در جامعه اسلامی ما قوانین اسلامی به درستی رعایت می‌شود؟، آیا حرف‌هایی که می‌زنیم، بر طبق آموزه‌های اسلامی و عدالت است؟ و ...

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) یادآور شد: امام خمینی(ره) هدف از انقلاب اسلامی را برپایی جامعه اسلامی طبق موازین و آموزه‌های اسلام و عدالت دانسته بودند.

آیت‌الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط ازدواج برای جوانان، خاطرنشان ساخت: در خصوص وضعیت ازدواج جوانان وضعیت مطلوبی نداریم و به همین دلیل، مسئولان فرهنگی باید اقداماتی جدی و اساسی را صورت دهند.

وی با انتقاد از نحوه شادی‌های اخیری که برای جشن امام زمان(عج) صورت گرفت، گفت: متأسفانه در بعضی از جشن‌ها، اعمالی صورت می‌گیرد، که رضایت امام زمان(عج) در آن‌ها نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین