کد خبر: ۱۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

عضو ستاد استهلال: جمعه به‌طور قطع عید فطر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  یک عضو ستاد استهلال اعلام کرد: کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که هلال ماه فردا قابل رویت است و مشکلی برای رویت هلال وجود ندارد، بنابراین روز جمعه اول شوال و عید فطر اعلام می‌شود. 

علیرضا موحد‌نژاد گفت: 150 گروه در نقاط مختلف کشور از فردا بعدازظهر کار خود را برای استهلال آغاز می‌کنند و گزارش‌ها به ستاد استهلال مقام معظم رهبری ارسال می‌شود. 

او ادامه داد: این گروه‌ها متشکل از افرادی هستند که به نجوم علاقه‌مند بوده و از منجمین آماتور به حساب می‌آیند. برخی نیز ممکن است در این گروه‌ها ممکن باشند. معمولا برخی از افراد دارای منصب مانند فرماندار شهردار، امام جمعه یا نماینده‌ای از امام‌جمعه شهر در گروه‌های استهلال حاضر می‌شوند. 

این عضو ستاد استهلال تصریح کرد: پیش‌بینی کارشناسان این است که فردا هلال ماه شوال قابل رویت است و فردا برای رویت هلال ماه مشکلی وجود ندارد، بنابراین جمعه اول شوال و روز عیدفطر است. 

او در پاسخ به این سئوال که گمان می‌کنید روز عید فطر در عربستان چه روزی باشد، گفت: تقویم ام‌القراء روز جمعه را برای عربستان عید فطر معرفی کرده است اما آنها هم استهلال انجام می‌دهند وممکن است فردا را روز عید فطر اعلام کنند چون اگر روز جمعه در عربستان عید فطر شود ماه رمضان در این کشور 30 روزه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین