کد خبر: ۱۰۹۳۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲

انجمن شفای وسواس منحل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران از رای مثبت هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان تهران مبنی‌بر لغو مجوز و تعطیلی انجمن شفای وسواس خبر داد و افزود: در این جلسه با فعالیت 8 NGOجدید در استان تهران موافقت شد. 

محمد علی عرفان‌منش از صدور مجوز برای فعالیت 8 NGO در هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان تهران خبر داد و افزود: در جلسه هیأت نظارت بر سازمان‌های استان تهران مجوز فعالیت موسسه خیریه حکمت آفرینش، موسسه خیریه بیت‌الحسین، موسسه خیریه پیام آوران فاطمی، موسسه خیریه فرزندان صالح فردا، انجمن کارآفرینان فعال استان تهران، جامعه دامپزشکی ایثارگران استان تهران، جمعیت مهندسی ارزش و موسسه ورزش و طبیعت صادر شد. 

وی افزود: در این جلسه به تخلفات برخی از سازمان‌های مردم نهاد رسیدگی شد که با رای هیأت نظارت بر مبنای مدارک و میزان تخلفات در پرونده ngoها، اعضای هیأت به لغو مجوز فعالیت و تعطیلی موسسه خیریه شهید رحمانی و انجمن شفای وسواس رای مثبت دادند. 

عرفان‌منش اظهار داشت: هیأت نظارت بر عملکرد ngoهای استان تهران هر 15 روز یک‌بار برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 50 درصد از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران مشخصات خود را به سامانه اطلاعاتی ساماندهی ngo های استان تهران اعلام کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، گفت: سرشماری سازمان‌های مردم نهاد استان تهران تا پایان مهرماه پایان می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
2
3
منحل نشده که هیچ ، سایت داره ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
8
3
یا حق
انجمن عرفانی شفای وسواس با هدایت استاد اسلامی نسب همچنان به راه خود ادامه خواهد داد. همه عرفا در طول زندگیشان مسخره شدند، به آنها سنگ می زدند و هو می کردندشان. حتی منصور حلاج شیخ العارفین را کشتند ولی جلوی راهش را نتوانستند بگیرند. استاد اسلامی نسب و تعلیماتشان در دل انسانهای بیدار است که هرگز منحل شدنی نیست. نسلهای بعدی خواهند فهمید که مشکلات روانی با دارو درمان نمی شود و روانپزشکی باعث آسیبهای مغزی شدید و جبران ناپذیر میشود. ضمنا با کمی مطالعه به سادگی می توان فرق کتاب عرفان حلقه با کتاب عرفان و شفای استاد اسلامی نسب را متوجه شد که از زمین است تا آسمان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
6
3
هوالنور
من خودم از خیلی از کرامات استاد اسلامی نسب شنیده بودم.هر بار که از ایشان می پرسیدم، با خنده و شوخی حواس من و دیگر دوستان را پرت می کردند. یکبار که داشتم از فضولی می مردم، اینقدر اصرار کردم تا یک موردش را هم که شده برایم بگویند. استاد را اینقدر کلافه کردم تا یکی از موارد را گفتند و سفارش کردند راضی نیستم تا زنده ام به کسی بگویی. بعد از من اگر به اهلش بگویی مانعی ندارد. بجای آرزوی منحل شدن انجمن شفا بهتر نیست دست از دشمنی کورکورانه برداریم و دوباره ایمان بیاوریم؟ شاید ما هم چیزی از اسرار نصیبمان بشود. آخه زندگی مادی تا چه حد؟ بابا خبرهایی هم هست که ما نمی دانیم ولی اهلش می دانند. آخرش مگر مرگ نیست؟ ؟؟؟منحل کردن انجمن شفا که کاری ندارد ولی دوباره ساختنش هم به همان آسانی منحل کردن است؟ من نمی دانم چراما عادت داریم اساتید عرفان شکل درویش ها باشند مثلا سبیل بلند داشته باشند و لباسهای بلند و تبرزین و بند و بساط داشته باشند و در کوه و جنگل و بیابان زندگی کنند. استاد برای ما گنجینه است.ذکر هم می دهد اما به اهلش! شفا هم میدهد همانطور که خیلی ها شفا گرفته اند این روزها حقیقتجو کم پیدا می شود و همه دنبال چشم و هم چشمی مادی هستند. که لوستر و مبل و پرده و ماشین عوض کنند.یکی برای خود و همینطور برای بچه هاشان.حالا یک نفر پیدا شده با لباس معمولی که سبیل آویزان ندارد و ما را به مکتب عرفان شفا دعوت می کند، ارزش شنیدن ندارد؟ دکتر حتما باید عینک ته استکانی و کراوات و دستمال گردن بزند و پیپ بکشد تا حس کنیم خیلی می فهمد؟ حتما باید قیافه اش تمیز و اتو کشیده باشد؟ ریش پورفسوری ادم را پوروفسور حقیقی می کند؟ شیخ رجبعلی خیاط هم قیافه اش بسیار ساده بود و هم ذکر می داد. شغلش هم خیاطی بود و سواد هم نداشت.به این حرفها نیست لیاقت می خواهد که اهل بشویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وقتشه بگی دیگه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
3
5
بسمه تعالی
توهم شفای وسواس در گودال مرگ :روشهای درمانی غیرعلمی این انجمن سبب شد تا بسیاری از بیماران از لحاظ روحی و روانی آسیب های شدیدی ببینند و اگر چه انجمن شفای وسواس قانونا منحل شده، ولی فعالیتهای غیرعلمی انجمن ادامه داشته و با راه اندازی سایت ضمن جذب بیماران وسواسی از آنها سواستفاده مالی می کنند.انجمن شفای وسواس در سال 1385 با کسب مجوز از استانداری تهران فعالیتهای خود را در حیطه مشاوره بیماران وسواسی شروع کرد. انجمن فوق که متشکل از تعدادی از زنان خانه دار، پرستار و افراد غیر مرتبط به طب و امور پزشکی هستند با وعده شفادهی به بیماران وسواسی فعالیتهای خود را خارج از چارچوب مجوز قانونی گسترش دادند.استفاده از روشهای غیرمتداول و غیر علمی (مانند:خواباندن بیمار در قبر یا حضور دستجمعی در غسالخانه) و همچنین دریافت حق ویزتهای کلان و روشهایی که هیچگونه نتیجه ای برای بیمار به همراه نداشت صدای فعالان و مسئولان پزشکی کشور را در آورد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد رضا رزاقی در مورد روشهای درمانی انجمن شفا گفت:" انجمن شفای وسواس مورد تأیید نیست و سلامت مردم را به خطر انداخته است.این انجمن کاملاً در امر درمان دخالت کرده است و حتی از بیماران 40 هزار تومان حق ویزیت می‌گیرد که در هیچ مطب روانپزشکی 40 هزار تومان حق ویزیت نمی‌گیرند.وی تاکید کرد: مسؤول این انجمن کارشناس ارشد روانپرستاری است که در سال 78 مرکز خدمات مشاوره پرستاری شفا را تأسیس کرده است اما کارت‌هایی که توزیع کرده با مضمون درمان تضمینی وسواس و موسس مرکز روان درمانی اسلامی بوده است که تمام این کارها غیر قانونی بوده در حالی که این فرد پزشک نیست و کار او دخالت در کار درمانی است.همچنین دکتر پرویز مظاهری دبیر انجمن روانشناسان ایران فعالیتهای انجمن شفای وسواس را غیرقانونی خوانده و افزود:" انجمن شفای وسواس متشکل از افراد غیر متخصصی مانند زن خانه دار، پرستار و مهندس متالوژی می‌باشد که هیچ پزشکی در آن فعالیت نمی‌کند."در اظهار نظری دیگر محمدباقر صابری مدیرکل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از خواباندن بیماران در قبر انتقاد کرده و روشهای انجمن را غیرعلمی توصیف کرد و اضافه نمود:" متأسفانه آنچه به عنوان عملکرد این انجمن شاهد هستیم براساس نظر بیشتر کارشناسان حوزه سلامت روان اینست که هم عملکردشان غیرعلمی است و هم بعضا مغایرت‌ها و چالش‌های جدی اخلاقی در برخی قسمت‌ها وجود دارد و اصولا مراجعه به چنین گروه‌هایی می‌تواند خطرناک باشد."سرانجام به دلیل اقدامات خارج از چارچوب علمی ، دخالت در امر پزشکی و انجام فعالیتهای غیرقانونی مجوز انجمن مهرماه 1389 توسط استانداری تهران لغو و انجمن قانونا منحل اعلام شد.روشهای درمانی غیرعلمی این انجمن سبب شد تا بسیاری از بیماران از لحاظ روحی و روانی آسیب های شدیدی ببینند و اگر چه انجمن شفای وسواس قانونا منحل شده، ولی فعالیتهای غیرعلمی انجمن ادامه داشته و با راه اندازی سایت ضمن جذب بیماران وسواسی از آنها سواستفاده مالی می کنند. مدعیان و سرکیسه کردن مردم: می خواهیم از سواستفاده یک موسسه یا انجمن سخن بگوییم، موسسه ای که مدعیست تنها شفا دهنده وسواس در جهان است. به بهانه شفای وسواس چندین میلیارد سواستفاده مالی از مردم کرده است. ریز دریافتی های این موسسه غیرقانونی در هفته ابتدائی درمان را برای اطلاع همه اعلام می کنیم:
1- تست های اولیه در دفتر موسسه: 35000تومان
2- یک جلسه مشاوره ابتدائی: 40000 تومان
3- دفتر استفراغ روانی: 4000تومان
4- 4 کتاب موسسه: 38500تومان
5- جلسه مشاوره دوم: 20000تومان
6- تست های خانگی: 109000تومان
7- یک هفته درمان: 700000تومان
پرداخت همه موارد بالا برای بیمار اجباری می باشد.رئیس موسسه شفای وسواس گر چه مدعی داشتن دکترا است ولی در حقیقت دارای لیسانس پرستاری هست.جالب اینجاست که بعد از یک هفته درمان آنهم با هزینه های بسیار بالا که گفته شد برخی از بیماران
با عبارت شماره رفوزه شدید از ادامه درمان کذایی منع می شوند.اگر چه فعالیت این موسسه از آبانماه سال قبل غیرقانونی اعلام شده اما موسسه فوق فعالیتهای خود را ادامه می دهد!حتی به این موارد نیز اکتفا نکرده و رئیس انجمن در وبلاگ خود از شخصیت وزیر بهداشت و درمان انتقاد کرده است. نشانی وبلاگ:
anjomanshafavasvas.blogfa.com/post-9.aspx
هانيا شفايار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
3
من خيلي خوشحالم که فقط يکبار رفتم انجمن شفاي وسواس و براي ابد اين در بروي من بسته شد و از درمان سرباز زدم
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
با سلام
میتوان نسخه کامل کتاب شفای زندگی لوییز هی را در سایت زیر دانلود کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من زیاد اطلاعات در این زمینه ندارم ولی هر چی وزارت بهداشت میگه وحی نیست اینو خوب میدونم چون پای مافیای دارو وسط و پای هزاران روانپزشک و دریافت های میلیونی
علی
|
United States of America
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
1
منم چندبار رفتم ولی هیچ تفاوتی در درمانم حاصل نشد کلی پول خرج کردم, معلوم بود کش میدادند پول بیشتر بگیرند, خدا را شکر باتقویت جسمی وورزش مقداری بهتر شدم, اونجا میموندم مثل بقیه مریضتر وداغونتر میشدم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین