کد خبر: ۱۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
جهانبخش امینی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

هدفمندسازی یارانه‌ها بی‌سروصدا آغاز شده است

دولت شفاف، در خصوص اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با مردم سخن بگوید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که دولت اعلام کرده است که هدفمند کردن یارانه‌ها را از آخر مهر ماه آغاز می‌کند، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که دولت اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را بدون تبلیغ آغاز کرده است. 

جهانبخش امینی، اظهار کرد: در شرایط فعلی شاهدیم مبلغ قبوض آب، برق و گاز مشترکین با یک افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه است، که همین امر موجب برخی نارضایتی‌ها شده است، لذا استنباطم این است دولت بدون تبلیغ، اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را آغاز کرده است. 

امینی افزود: این افزایش قیمت‌ها در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز هیچ مبلغی بابت هدفمندکردن یارانه‌ها به حساب مردم واریز نشده است. 

وی استدلال خود را برای اجرای هدفمندی توسط دولت این گونه بیان کرد: معتقدم دولت به این دلیل این سیاست را آغاز کرده که بیم دارد مبادا اعلام آغاز اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها سبب ایجاد جو روانی در جامعه و افزایش قیمت‌ها بیش از حد انتظار شود. 

این نماینده مجلس گفت: «نگرانی ما این است که افزایش قیمت‌های رخ داده به عنوان پایه مدنظر قرار گرفته و با اعلام اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها، مجددا شاهد افزایش قیمت‌ها در جامعه باشیم.» 

امینی اظهار کرد در این مقطع وظیفه ما نمایندگان مجلس است که بررسی کنیم تا مشخص شود افزایش قیمت‌های رخ داده چه میزان بوده و آیا با آنچه در قانون هدفمند کردن یارانه ها آمده تطابق دارد یا خیر. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد داد که دولت به صورت شفاف در خصوص اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با مردم سخن بگوید و زمان دقیق و نحوه اجرای آن را اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین