کد خبر: ۱۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
نوذری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

گاودانه‌ پل نمی‌خواهد، مردم از روستا بروند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جابجایی روستای گاودانه که ساکنان آن با مشکل عبور از رودخانه مواجه هستند، مناسب‌ترین گزینه برای حل مشکلات است. 

قوام نوذری در بازدید از روستای گاودانه درجمع مردم این روستا افزود: برای نجات اهالی روستا و خدمات‌رسانی بیشتر این پیشنهاد را که به‌نظر منطقی و معقولانه می‌سد به اهالی روستای گاودانه ارائه کرده‌ایم.

نوذری بیان کرد: هر تصمیم، راه‌حل و راهکاری که مسئولان برای حل مشکلات این روستا اتخاذ کنند با مشورت، همفکری و هم‌اندیشی با اهالی روستا صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: برخی از مردم احداث پل ارتباطی را تنها مشکل اساسی خود عنوان کرده‌اند اما به نظر می رسد اگر این مشکل هم در اسرع وقت حل شود، این روستا قابلیت چندانی برای توسعه و خدمات‌رسانی بیشتر با وجود شرایط حاکم بر خود نخواهد داشت.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هم اکنون برآوردی که کارشناسان و متولیان امور برای احداث پل ارتباطی و جاده دسترسی انجام داده اند، حدود 10 میلیارد ریال هزینه دربردارد که اگر مردم روستای گاودانه همین اعتبار را در جایی و یا مکان مناسب دیگری با امکانات رفاهی بهتر هزینه کنند کاری عاقلانه و منطقی را انجام داده‌اند.

وی بیان داشت: با توجه به آماری که از طریق کمیته امداد حضرت امام(ره) و برخی نهادها اعلام شده جمعیت این روستا چیزی حدود 34 خانوار بیشتر نیست و با توجه به قانون برنامه چهارم توسعه مبنی بر اینکه خدمت رسانی برای روستاییان بالای 50 خانوار صورت بگیرد، امکان خدمات‌دهی به اهالی این روستا را برای ما محدود کرده است.

نوذری افزود: البته این در حالیست که با وجود این قانون، انواع خدمات شایسته به روستاهای زیر 50 خانوار نیز ارائه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است که فرماندار کهگیلویه، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان محلی با بررسی کارشناسی این درخواست و پیشنهاد و در صورت اتفاق نظر خود مردم، کارشناسان و مسئولان محلی کار تجمیع و عزیمت مردم به جایی مناسب تر را آغاز کنند تا این معضل اساسی برای همیشه از روستای گاودانه رخت بربندد.

نوذری به برخی خدمات دولت و نظام جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات و تنگناهای موجود در این روستا اشاره کرد و افزود: دولت خدمات زیادی به‌ویژه در یکی دو سال گذشته در این روستا انجام داده است.

وی خدماتی از قبیل برق رسانی، آب آشامیدنی، راه، مخابرات، مدرسه ابتدایی و ایجاد ایستگاه تلویزیونی را از مهمترین فعالیتهای دولت در این روستا عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که مردم روستای گاودانه تحت تاثیر برخی رسانه‌ها و افراد قرار نگیرند و با وجود یک مشکل کل خدمات نظام و دولت را زیر سوال نبرند.

نوذری گفت: مطمئن باشید اینگونه سیاه‌نمایی‌ها به هیچ‌وجه به‌نفع نظام و مردم نخواهد بود.

وی بیان کرد: چنانچه اهالی روستای گاودانه اقدام به ترک این روستا کنند پل و جاده دسترسی احداث شده برای استفاده گردشگران و مردمی که برای تفریح به این روستا عزیمت می‌کنند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس نیز در این بازدید، با تایید پیشنهاد استاندار خواهان همکاری و همراهی بیشتر مردم روستای گاودانه برای رفع این مشکل اساسی شد.

حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری افزود: هم اکنون طرح مطالعاتی برای احداث پل توسط کارشناسان انجام شده و حتی اعتبار لازم نیز برای آن پیش‌بینی شده ولی به‌نظر می‌رسد که این روستا محل مناسبی برای ماندن و زندگی مردم نیست.

وی بیان کرد: شاید یکی از دلایل اصلی مخالفت مردم برای خروج از این روستا زمین‌های کشاورزی آنان باشد که در این راستا مردم وکشاورزان می‌توانند با امکاناتی که برای آنها در نظر گرفته خواهد شد، امور کشاورزی خود را ادامه دهند.

در حالی مسئولان استان جابجایی روستا را مطرح می کنند که هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی دستور رسیدگی فوری به وضعیت ساکنان روستای "گاودانه علیرضا" در استان کهگیلویه و بویراحمد و احداث پل پیاده‌روی برای عبور آنها از رودخانه مارون را صادر کرد.

اعتبارساخت این پل نیز توسط وزیر تامین شده و مهندسان جهادی برای بررسی و شروع کار پروژه عازم این روستا شده‌اند.

روستانشینان محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خروج از روستا مجبورند از رودخانه‌ای که بین جاده و محل زندگی‌شان واقع شده با "گرگر" عبور کنند. گرگر تا به حال انگشت دست اعضای چندین خانواده روستایی را قطع کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
برای رفتن به جای بهتر باید از کجا بگذرند حتما با استفاده از گذرگاه مرگ.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
0
0
لطف کنید این 34 خانوار که جمعیتی در حدود 160 نفر هستند بیاورید در تهران مستقر کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین