کد خبر: ۱۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹

چرا احمدی‎نژاد و آیت‎الله مصباح حجتیه‎ای نیستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته‌نامه پنجره در گزارشی به بررسی اتهام ارتباط دولت احمدی‌نژاد و طرفدارانش به انجمن حجتیه پرداخت. 

در شماره این هفته پنجره در گزارشی با عنوان «انجمن حجتیه و دولت احمدی‎نژاد» سعی شده به بررسی این مسأله بپردازد كه آیا بین دولت محمود احمدی‌نژاد و طرفدارانش با انجمن حجتیه ارتباطی وجود دارد یه خیر؟

این هفته‌نامه پس از اشاره به اینكه «اتهام انجمن حجتیه‎ای بودن دولت نهم و طرفداران آن، از همان دوره اول ریاست‎جمهوری دكتر احمدی‎نژاد به‎صورت غیررسمی و بعضا رسمی در دهان‎‎ها می‎‎چرخید» در چند محور به بررسی ارتباط میان حجتیه و دولت احمدی نژاد پرداخت.

نویسنده با اشاره به «عدم دشمنی كافی انجمن حجتیه با استكبار جهانی و نیز دشمنی شدیدش با خلفای سه گانه» تاكید كرده است: كسی شک ندارد كه دولت احمدی‎نژاد هیچ مشكلی با اهل سنت ندارد و واقعا بین استان‎‎های سنی‎نشین و دیگر استان‎‎های كشور هیچ تفاوتی نبوده و نیست. در مسأله استكبارستیزی هم كه به‎وضوح دكتر احمدی‎نژاد و دولت ایشان در دنیا مشهور و معروف به موضع‎گیری مكرر و شفاف و صریح هستند. برای مثال موضع دولت درباره مسأله فلسطین یكی از نشانه‎‎های اعتقاد راستین و پولادین به مبارزه با ظلم و استكبار جهانی است.

در این گزارش همچنین با بیان اینكه در انجمن حجتیه امید چندانی به بهبود وضع اجتماعی پیش از ظهور حضرت حجت علیه السلام وجود ندارد می خوانیم: آیا شعار اصلی احمدی‎نژاد در انتخابات‌های ریاست‎جمهوری دقیقا شعار «می‎شود و می‎‎توانیم» نبود؟ آیا این احمدی‎نژاد نبود كه بزرگترین پشتیبانی‎‎ها را از مقاومت اسلامی در منطقه صورت داد و به این واسطه از محبوب‎ترین شخصیت‎‎های دنیای اسلام شد؟ آیا این دولت نهم نبود كه روحیه امید به برپایی اسلام را در جان ملت ایران شكوفا كرد و پس از یک دوره طولانی مدیریت غربی در دولت‎‎های سازندگی و اصلاحات، مفهوم عدالت اسلامی را به‎عنوان اصلی‎ترین شعار انقلاب در كانون توجه قرار داد؟ در عین حال، تردیدی نیست كه یكی از بزرگ‌ترین طرفداران تئوری ولایت‎فقیه و ترویج‎دهندگان دخالت اسلام در سیاست دولت نهم و دهم بوده‎است و این تهمت‎‎ها به هیچ روی توجیه‎پذیر و منطقی نیستند.

در ادامه این گزارش با بیان اینكه تاكید بر گفتمان مهدویت به معنی حجتیه بودن نیست، نویسنده می افزاید: مگر خود حضرت امام (رضوان‎الله تعالی علیه) اولین كسی نبودند كه مسأله زمینه‎سازی برای ظهور را به‎عنوان مهم‎ترین دلیل موجده انقلاب اسلامی مطرح فرمودند؟ و اساسا آیا جز این است كه انقلاب اسلامی یك قیام شیعی بود كه در ذات خود تأكید فراوان بر مهدویت داشت؟ آیا فقط انجمنی‎‎ها امام زمان علیه‎السلام را دوست می‎‎دارند و ظهور ایشان را نزدیك می‎‎بینند؟ مسلما این روش استدلال از پایه دچار مشكل است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: یكی دیگر از افرادی كه در این مدت مورد این‎طور طعنه‎ها قرار می‎‎گرفت، حضرت آیت‎الله مصباح یزدی بود. جدای از بحث تاریخی، مسأله‎ای كه خیلی توجه انسان را جلب می‎‎كرد، این بود كه یک زمانی به‎دلیل تأكید ایشان بر لزوم ورود دین به مسائل سیاسی، به ایشان لقب «تئوریسین خشونت» داده می‎‎شد، اما در دوران اخیر به ایشان انگ حجتیه‎ای بودن و تلاش برای بیرون كردن دین از حیطه سیاست زده می‎‎شود! این اظهارات متناقض نشان‎دهنده دست و پا زدن دشمنان برای ترور شخصیت ایشان و حذف ایشان از عرصه سیاسی به هر طریق ممكن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین