کد خبر: ۱۲۳۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

هیلاری کلینتون در تبریک نوروزی‌اش «حافظ» خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیرخارجۀ آمریکا نیز پس از اوباما نوروز 1390 را تبریک گفت.

هیلاری کلینتون در این پیام که متن آن در وب‌سایت وزارت خارجۀ آمریکا قرار داده شده گفته است: من هم در ابلاغ بهترین آرزوها برای سلامتی و خوشبختی تمام کسانی که در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند – آمریکایی‌ها، افغان‌ها، کردها، آذری‌ها، ایرانی‌ها و مردم آسیای میانه - به رییس‌جمهور اوباما می‌پیوندم. طی هزاران سال، نوروز زمانی برای خانواده و دوستان بوده تا گردهم آیند و آغاز سالی نو را جشن گیرند. در میان بسیاری از سنت‌های گران‌قیمتِ جشن نوروز، درون‌مایۀ تولد دوباره و طلب شادمانی همیشگی هستند و این‌ها آرمان‌هایی است که ما همگی در آن سهیم هستیم. همان‌گونه که «حافظ» شاعر ایرانی می‌گوید:
«ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی / از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی»

وی ادامه داده: امسال به ما اجازه می‌دهد تا به رویدادهای اخیر در خاورمیانه بیندیشیم. ما ابراز نظر مسالمت‌آمیز حقوق بشر و شأن انسانی را که در بیشتر نقاط شاهد بوده‌ایم، می‌ستاییم. ما با جامعۀ جهانی در غنیمت شمردن فرصت‌های نوروز و تلاش برای تأیید و مراعات ارزش‌های آن، شریک هستیم.

امید که سال جدید لبریز از احساس تازۀ امید و تعهدی نو به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادیی باشد، حقوقی که طبیعی و جهانی هستند. نوروزتون پیروز، هر روزتون نوروز! نوروز مبارک. آرزو می‌کنم نورزتان شیرین باشد و تمامی روزهای‌تان نوروز باشد.

ترجمه: رضا دانشمندی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۱
0
0
دستش درد نکنه . واقعا خانوم خوبیه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین