کد خبر: ۱۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۲

علم‌الهدی: ارتباط‌شان با امام زمان دكان و دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام‌جمعه شهر مشهد مقدس در جمع عزاداران تهرانی در میدان هفتم تیر تهران، گفت: حوادث و رویدادهای اسلامی از 2 جنبه تجربی و عبرت‌آموزی قابل فهم است. توجه به ابعاد مثبت یک جریان به انسان تجربه می‌آموزد و تامل در ابعاد منفی یک رویداد نیز بر عبرت انسان می‌افزاید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینكه مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) یک رویداد جریان‌ساز و تاریخی از بعد عبرت‌آموزی است، خاطرنشان كرد: مجموعه مشكلات و ناهنجاری‌های زندگی امت اسلامی معلول یک علت است. امام‌نشناسی و امامت‌ناپذیری؛ نشناختن امام و یا امام را شناختن و امامت را نپذیرفتن است.

وی با اشاره به اینكه امام‌نشناسی و امامت‌نپذیری منشاء تمام فجایع و رویدادهای منفی در زندگی اجتماعی مسلمانان است، تاكید كرد: امامت‌پذیری در واقع پذیرش نظام امامت و نظام ولایی در زندگی اجتماعی است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: امروز در جامعه نسبت به امامت و ولایت بینش‌های متفاوتی وجود دارد. حضور امامت در جامعه یک صورت عملیاتی است و مصداق خارجی آن وجود نظام مدیریتی بر مبنای ولایت است.

امام‌جمعه شهر مشهد با تاكید بر اینكه اگر یک نظام مدیریتی در جامعه به وجود بیاید اما این نظام امام‌شناس و ولایت‌پذیر نباشد، این نظام مورد قبول نیست بیان داشت: شرط توحید، اعتقاد به امامت و امامت‌پذیری است. پذیرش امامت یک ساختار و نظام اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: مبنای اعتقادی شیعیان بر این امر استوار است كه امروز وجود امام زمان(عج) و پذیرش ایشان امامت‌پذیری است.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال كه در حال حاضر پذیرش امامت امام زمان(عج) چگونه ممكن است؟ گفت: امروز در این خصوص دو بینش در جامعه وجود دارد.

امام‌جمعه شهر مشهد خاطرنشان كرد: یک بینش این است كه امام زمان(عج) یک امام ذخیره شده است تا در آینده بتواند امامت كند و نتیجه این بینش این است كه برخی‌ها می‌خواهند امام زمان(عج) در حاشیه و افسانه باشد و این بینشی باطل است.

وی در ادامه تصریح كرد: بینش دیگر این است كه امام زمان(عج) امام ماست و اكنون امامت می‌كند. امام زمان(عج) در عین غیبت بر جامعه جهانی امامت می‌كند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاكید بر اینكه امامت‌پذیری، پذیرش نظام امامت امام زمان‌(عج) است بیان داشت: امامت امام زمان(عج) در جامعه جهانی در شكل خاص و به طور خاص است.

امام‌جمعه شهر مشهد با اشاره به اینكه امام زمان(عج) در تمامی ابعاد زندگی ما امامت می‌كنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) راه ارتباط را فقط از یک راه مشخص داشته‌اند و غیر از این راه، تمامی مسیر‌ها باطل است. امام زمان(عج) تنها راه ارتباط را با حجت، مجتهد جامع‌الشرایط و ولی‌فقیه تاكید داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینكه ادعای مشاهده و ارتباط با امام زمان(عج) كه برخی دم از آن می‌زنند، نوعی دكان و دروغی بیش نیست، بیان داشت: كسی كه امروز در جامعه زندگی می‌كند باید امامت امام زمان(عج) را بپذیرد و راه پذیرش امامت ایشان از طریق حجت است.

امام‌جمعه شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اكنون حدود 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این سال‌ها استكبارجهانی تجربه كرده كه در این مملكت حزب‌سازی راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: برخی‌ها فكر می‌كنند كه می‌توانند دین و فرقه‌ای بسازند و مردم را به وسیله آن منحرف كنند در حالی كه امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامع‌الشرایط است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: امام زمان(عج) نایبی چون امام‌خمینی(ره) داشت كه به وسیله ایشان، مردم و خون‌هایی كه ملت ایران نثار انقلاب اسلامی ایران كردند، طاغوت سرنگون شد.

امام‌جمعه شهر مشهد تاكید كرد: كسی كه در برابر ولی‌فقیه بایستد و از فرمان ایشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولایی الگوی دیگری را مد نظر داشته باشد، این شخص طاغوت‌پرست است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر امامت امام زمان(عج) در حال اجراست، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولایت تا آنجا پیش رفت كه پهلویش شكست و فرزندش به شهادت رسید اما با این حال دامن حضرت علی(ع) را رها نكرد و آیا ما هم حاضریم تا پایان ولایت این‌گونه باشیم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین