کد خبر: ۱۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

اضافه دریافت خطوط تلفن ثابت برگردانده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد که پیرو شکوائیه‌ها و اعتراضات متعدد مردمی مبنی بر اخذ وجوه اضافی توسط برخی از شرکت‌های مخابرات استانی از متقاضیان ثبت‌نام تلفن ثابت، این سازمان نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که شرکتهای مخابراتی از 26 تیرماه سال 89 که تاریخ حذف ودیعه‌ تلفن ثابت بوده مبلغ ودیعه را از بیش از 176 هزار و 243 متقاضی ثبت‌نام اخذ کرده‌اند.

این سازمان اعلام کرد برای استرداد مبالغ غیرقانونی اخذ ‌شده از متقاضیان ثبت‌نام تلفن ثابت، موضوع طی گزارشی به دستگاه‌های مرتبط ارسال که پس از رسیدگی به موضوع، شرکت‌های مزبور موظف شدند نسبت به استرداد 67 میلیارد و 614 میلیون و 374 هزار ریال به ثبت‌نام ‌کنندگان اقدام کنند.

در این راستا داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در تشریح چگونگی اضافه دریافت مبالغ فروش خطوط تلفن ثابت اظهار داشت: براساس پروانه شرکت مخابرات ایران قیمت واگذاری خطوط تلفن ثابت مبلغ 50 هزار تومان به علاوه مالیات است که شرکت‌های مخابراتی برای فروش خطوط موظف به دریافت این مبلغ هستند.

وی ادامه داد: از زمان تصویب این بند پروانه تا زمان ابلاغ آن برخی شرکت‌های مخابراتی مبلغ 100 هزار تومان قیمت گذشته این خطوط را از متقاضیان دریافت کرده اند که این مابه‌التفاوت قابل برگشت است اما به مشترکان توصیه می‌شود که این مبالغ را دریافت نکنند چون به ضررشان خواهد بود.

زارعیان در توضیح این مطلب تصریح کرد: در صورت استرداد مابه‌التفاوت خرید خطوط تلفن ثابت، این خطوط به عنوان خطوط تلفن ثابت بدون ودیعه تلقی شده و متقاضی در آینده نخواهد توانست این خط را واگذار کند در صورتیکه که اگر مشترک این مبلغ اضافی را دریافت نکند خط تلفن وی به عنوان خط ودیعه دار تلقی شده و 100 هزار تومان ودیعه نزد مخابرات خواهد داشت. براین اساس استرداد مابه التفاوت وجوه اخذ شده به نفع مشترکان نخواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه این موضوع برای تعداد معدودی مشترک تلفن ثابت پیش آمده که از 26 تیرماه 89 به بعد فیش تلفن 100 هزار تومانی خریده اند خاطرنشان کرد: مخابرات برای استرداد مبلغ اضافه دریافتی دست مشترک را باز گذاشته است که در صورت تمایل نسبت به اخذ این مبلغ اقدام کند در غیر این صورت خط مشترک به عنوان خط ودیعه دار مخابرات تلقی شده و قیمت آن 100 هزار تومان خواهد بود. 

مخابرات 25 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین